کد خبر: ۲۰۳۶۱

به گزارش روابط عمومی رادیو گفتگو، دکتر حسن رکنی در برنامه «چراغ سبز» رادیو گفتگو اظهار داشت: در سال گذشته ظرفیت تولید 260 هزار تن بود که اگر آن را تقسیم بر جمعیت کشور کنیم، مساوی با 114 الی 115 کیلوگرم خواهد شد که این سرانه تولید را معین می کند و به دنبال این هستیم که این سرانه افزایش پیدا کند.

وی افزود: بر اساس استانداردی که وزارت بهداشت تعیین کرده است باید در یک دوره 10 ساله به میزان تولید 160 کیلو برای هر فرد برسیم که سرعت حرکت ما به این سمت خوب است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سرانه مصرف شیر پایین تر از سرانه تولید است، اظهار داشت: به علت کم بودن سرانه مصرف شیر که حدود 85 کیلوگرم است، سال گذشته 150 هزار تن از شیر و محصولات شیری را به خارج از کشور صادر کردیم تا برای افزایش مخاطبین شیر، فرهنگ سازی کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص پرداخت یارانه گفت: در چهار ماهه نخست سال گذشته یک نوبت یارانه شیر پرداخت شد و در سه ماهه نخست امسال نیز یک نوبت دیگر به یارانه شیر واریز شد و این بار شماره حساب را از دامدار گرفتیم تا پول را مستقیم به حساب خودش واریز کنیم، در حالی که در گذشته با واسطه یارانه به دامدار پرداخت می شد.

وی افزود: از پنج میلیارد تومان یارانه ای که در حساب جهاد کشاورزی است، یک میلیارد تومان آن به طور مستقیم به دامدار پرداخت شده است و بقیه آن نیز به طور مستمر به حساب آنها واریز خواهد شد.

رکنی در خصوص راهکارهای افزایش تولید گفت: یکی از راه هایی که در دست اقدام داریم، بهبود ساختار ژنتیکی دام است تا بهره وری آنها را افزایش دهیم.

وی افزود: برای سه استان شمالی برنامه ریخته ایم تا از دام های دو منظوره استفاده کنند. برای این منظور ایستگاه هایی را راه اندازی کرده ایم که برای ارتقاء ژنتیکی دام ها بسیار مفید خواهند بود که با هزینه های کم و در برخی نقاط بصورت رایگان انجام خواهند شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما باید برای مصرف بیشتر شیر و محصولات لبنی مردم را تحریک کنیم تا سلامتی آنها تامین شود.

 

 

برچسب ها: مصرف شیر،
نظر شما
ادامه