کد خبر: ۱۹۸۷

حکیم مهر -  رئیس سازمان دامپزشکی کشور عصر یکشنبه 12 اردیبهشت ماه با حضوری کوتاه در برنامه زنده تلویزیونی (به خانه برمی‌گردیم) شبکه تهران (پنج) سیمای جمهوری اسلامی ایران به ارائه توضیحاتی درباره بیماری تب برفکی پرداخت.

دکتر سید محسن دستور در این برنامه وظیفه اصلی سازمان دامپزشکی را تأمین بهداشت دام و کمک به بهداشت عمومی از طریق کنترل و مبارزه با بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان عنوان کرد.

مجری برنامه در این هنگام از وی پرسید : عمده آنچه در آشپزخانه طبخ می‌شود ظاهراً از نظر سلامت به تلاش همکاران شما برمی‌گردد؟

دکتر دستور در پاسخ گفت : از تولید تا زمان پخت نظارت بر مواد غذایی با منشاء دامی توسط دامپزشکان انجام می‎شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین با اشاره به همه‌گیری بیماری تب برفکی آنرا بیماری ویروسی و واگیردار دام عنوان کرد که تردد دامها در شیوع آن نقش مهمی دارد.

وی در پاسخ به مجری برنامه که پرسید آیا این بیماری بین انسان و حیوان مشترک است گفت : گرچه این بیماری جزو بیماریهای مشترک بین انسان و دام محسوب می شود اما عوارض انسانی آن بسیار ناچیز است و بیشتر نگرانی مسئله اقتصادی و خسارات تولید در دامها است.

گفتنی است دیگر مجری برنامه هنگام خداحافظی با دکتر دستور ضمن تشکر از وی برای حضور در برنامه گفت : یکی از بینندگان برنامه در پیامک از ما خواسته بودند که بجای نمایش صرف آشپزی و نحوه طبخ غذاها به موضوعاتی نظیر بهداشت دام و فرآورده های دامی و نحوه خرید و تشخیص گوشت سالم و مواد غذایی با منشاء دامی هم بپردازیم.

 

با پوزش از بینندگان محترم حکیم مهر به دلیل کیفیت نامناسب تصویر حضور دکتر دستور در برنامه زنده به خانه برمی‌گردیم

 

 

نظر شما
ادامه