کد خبر: ۱۹۳۳۰

این لاک پشت ناتوان یک ویلچر لگویی دارد

بلید (Blade) یک لاک پشت کوچک با مشکلی بزرگ است: بیماری متابولیک استخوان سبب شده که این جانور کوچک در حمل وزن لاک اش ناتوان باشد. Iris Pleste متوجه شد که لاکپشت یونانی ۱۲۷ گرمی اش نسبت به دیگر حیوانات خانگی اش تحرک کمتری دارد، بنابراین وی را نزد دامپزشک محلی خود، دکتر کارستن پلیشکی برد.

دکتر پلیشکی ذهن خلاقی دارد و به نظر می رسد به اسباب بازی ها و کتاب های کمیک فرزندش علاقه پیدا کرده. همین موضوع سبب می شود که به جای ناامید کردن خانم پلِست و رد درمان لاک پشت، وی را به یک ویلچر لگوی مجهز کند.

دکتر پلیشکی می گوید: “ما چرخ های لگویی را روی بلید سوار کردیم به این دلیل که او بیماری متابولیک استخوان دارد و لاک اش بسیار سنگین است و ماهیچه های وی قدرت حملش را ندارند. دقیقا به همین دلیل است که او نمی تواند لاک را بلند کرده و راه برود. استخوان ها مانند لاستیک شده اند و ساختمان عضلانی واضحا تحلیل یافته.”

این ساختمان لگویی که وی روی آن سوار است از ۶ قطعه تشکیل شده که شامل ۴ چرخ و ۲ قطعه نگه دارنده است که همگی به زیر لاک بلید با چسب مخصوص، محکم شده اند. این چرخ ها به او اجازه می دهند که با کشیدن پاهایش روی سطح زمین، با سرعت بالایی حرکت کند در حالی که بار لاک را هم روی خود حس نمی کند.

پلیشکی می گوید: “برای انسان ها، واکر، واکر چرخ دار و پروتز وجود دارد اما برای حیوانات، هیچ شرکتی وسایل مشابه را تولید نمی کند. تفاوت اندازه حیوانات به این معنی است که آن ها نمی توانند محصولات واحدی داشته باشند. بنابراین باید با راه حل های خلاقانه با این موضوع کنار آمد. هر حیوانی به درمان مجزا نیاز دارد.

بلید اگرچه بیماری خود را همچنان دارد اما با وسیله نقلیه جدیدش از هر لاک پشتی که تا به حال دیده اید سریع تر حرکت می کند.

 

 

نظر شما
ادامه