کد خبر: ۱۳۶۲
دکتر نوروزی به قدمت 85 ساله این موسسه اشاره کرد و گفت: تخریب موسسه ای که دارای یک قرن فعالیت در زمینه تولید واکسنها و سرمهای دامی و انسانیست، منصفانه نیست و این سازمان حاضر است در یک مناظره تلویزیونی درباره محصولات تولیدشده به بحث علمی بنشیند...
حکیم مهردکتر نوروزی جهت رفع اتهام در زمینه مطالب خلاف واقع موسسه واکسن و سرم سازی رازی آماده مناظره علمی و تخصصی است.
 رییس سازمان دامپزشکی کشور درباره موسسه واکسن و سرم سازی رازی گفت: موسسه رازی از افتخارات کشور است و یک موسسه حیاتی برای سلامت کشور محسوب می شود.

دکتر نوروزی افزود: از این موسسه میرشمسیها به پا خواستند و اگر در جایی به نوعی یک اتفاق بسیار کوچک بیفتد نباید کلیت این موسسه و زحمتهای کشیده شده برای سلامت جامعه انسانی و دامی زیر سوال برود.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد هستیم که هیچ بچه ای درگیر فلج اطفال در کشور نیست، همه و همه از تولیدات موفق این موسسه بوده است.

دکتر نوروزی به قدمت 85 ساله این موسسه اشاره کرد و گفت: تخریب موسسه ای که دارای یک قرن فعالیت در زمینه تولید واکسنها و سرمهای دامی و انسانیست، منصفانه نیست و این سازمان حاضر است در یک مناظره تلویزیونی درباره محصولات تولیدشده به بحث علمی بنشیند.

وی خاطرنشان کرد: 85 سال است که تولیدات رازی در بازار ایران مصرف می شود و تولید و مصرف آن به دولت نهم و دهم مربوط نیست.

دکتر نوروزی افزود: به انتقاد کشیدن چنین موسسه ای در آستانه سی و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی منطقی نیست.

رییس سازمان دامپزشکی کشور درباره علت ثبت برخی محصولات موسسه واکسن و سرم سازی رازی گفت: در دولت نهم برای آنکه تولیدات رازی بتواند به بازارهای جهانی راه پیدا کند، تصمیم گرفته شد 12 محصول به ثبت برسد در حالیکه بقیه محصولات نیز در حال طی کردن مراحل نهایی ثبت هستند.

وی در ادمه گفت: کشورهایی همچون اردن، پاکستان، آسیای میانه، خلیج فارس و آفریقا خواهان واردات محصولات این موسسه هستند.

دکتر نوروزی تصریح کرد: ثبت این محصولات دلیلی بر عدم استاندارد نیست بلکه برای شروع فعالیت بین المللی این موسسه ثبت محصولات لازم است.

وی همچنین از ارسال نمونه محصولات تولیدشده در این موسسه به مجامع بین المللی خبر داد و گفت: اکثر قریب به اتفاق این مجامع صحت تولیدات این موسسه را تایید کردند.

دکتر نوروزی همچنین از کمیسیون کشاورزی و شخص رجایی خواست تا نقاط قوت این موسسه را نیز مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: سازمان دامپزشکی پاسخگوی هرگونه مشکل در موسسه رازی خواهد بود.

دکتر نوروزی با اشاره به اینکه تنها واکسنهای مورد نیاز کشور از موسسه رازی تامین نمی شود، گفت: 53 قلم واکسن دام و طیور در داخل کشور به مصرف می رسد که 33 قلم آن در داخل کشور تولید می شود و از این تعداد، 30 قلم تولید صرف موسسه رازی است و بقیه اقلام از طریق سایر کشورها وارد می شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه تصریح کرد: واردات واکسن در هیچ دوره ای ممنوع نبوده و فقط تعرفه و مقررات بهداشتی می تواند جلوی واردات را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 95 درصد واکسنها در بازار وارداتیست و موسسه رازی بیش از 12 واکسن را تولید می کند و 10 برابر واکسنهای تولیدشده در داخل، خارجی هستند که این امر امکان رقابت را فراهم می کند.

 

معدوم سازی 85 درصد واکسنهای رازی صحت ندارد

رییس سازمان دامپزشکی کشور از فقدان اطلاعات تخصصی برخی از منتقدین خبر داد و گفت: 20 هزار دز واکسن به اندازه حجم یک جعبه بسیار کوچک است، نه یک کامیون عظیم که برخی به اشتباه تصور می کنند مقدار زیادی از تولیدات این موسسه معدوم سازی شده است.

دکتر نوروزی ادامه داد: موسسه رازی در حال به روز رسانی امکانات و فعالیتهای خود است و لازم است تمامی مسئولان و دست اندرکاران ذیربط در این راه یاری رسان این موسسه باشند.

 

نظر شما
ادامه