کد خبر: ۱۲۹۷۹

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی آبادان فروش و عرضه انواع آبزیان و یا گوشت و فرآورده های خام دامی به صورت دستفروشی در آبادان را ممنوع اعلام کرد.
دکتر مهدی آقالر با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و بالا رفتن درصد فساد و آلودگی مواد از شهروندان آبادانی خواست تا از خرید آبزیان و یا گوشت و فرآورده های دامی که توسط دوره گردها عرضه می شود خودداری کنند و مایحتاج خود را از مراکز مجاز که فرآورده های بسته بندی شده با برچسب تاریخ تولید، انقضا و سایر مشخصات هستند تهیه و مصرف کنند.
وی با تاکید بر لزوم نگهداری مواد گوشتی در یخچال و یا فریز به منظور جلوگیری از فساد در اثر گرمای زیاد هوا گفت: به منظور ارتقای سطح سلامت مواد غذایی مصرفی شهروندان آبادانی، بازرسان و کارشناسان اداره دامپزشکی به طور مستمر از مراکز مراکز نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی همچون مراکز تهیه و توزیع فرآورده های خام دامی، خودروهای ویژه حمل فرآورده ها، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری فرآورده ها، کارگاه های فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی بازرسی می کنند.
دکترآقا لر افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند که خرید مواد غذایی با اندک قیمتی پایین تر از برخی دست سودجویان به ویژه دوره گردها و دستفروشان سلامت آنان را به مخاطره می اندازد.
رئیس اداره دامپزشکی آبادان از تشدید نظارت این اداره بر عرضه فرآورده های خام دامی خبر داد و اظهار کرد: عرضه هرگونه فرآورده دامی از قبیل گوشت، مرغ و یا انواع آبزیان بدون مهر اداره دامپزشکی، غیرمجاز بیماری زا خواهد بود.
آقا لر از شهروندان آبادانی خواست تا در صورت مواجهه با موارد یاد شده مراتب را سریعا با شماره تماسهای 3337044و 3337092 به شبکه دامپزشکی آبادان اطلاع دهند.

 

نظر شما
ادامه