کد خبر: ۱۲۷۷

حکیم مهر -  رییس جدید سازمان شیلات ایران در پاسخ به این سوال که آیا تغییر و تحولی در این سازمان خواهد داشت؟ گفت: معمولا نگاه من چندان تغییر و تحولی نیست بلکه نگاهم کار با همکاران است و سعی می‌کنیم با سرعت جلو برویم.

مهندس محمد علی‌آبادی  با اعلام این مطلب افزود: در سازمان شیلات هر کس که بتواند از جهت سرعت، وقت و زمان گذاشتن و فعالیت کردن با مجموعه حرکت کند باید باشد و کار خود را ادامه دهد مگر اینکه کسی نتواند این کار را انجام دهد و قادر نباشد.

علی‌آبادی درباره باقی ماندن یا نمادن در سمت‌های مشاور رییس جمهوری و رییس کمیته ملی المپیک نیز اظهار کرد: کمیته ملی المپیک اصولا کار اجرایی ندارد و کار اجرایی این کمیته با دبیر کل است و من به واسطه اینکه آنجا برنامه‌هایی داشته‌ام‌، کارهایش را انجام می‌دهم و برای باقی ماندن یا نماندن در این بخش در آینده تصمیم می‌گیرم، ضمن اینکه درباره مشاور آقای رییس جمهوری نیز ایشان باید تصمیم بگیرند، اگر صلاح را بر این ببینند که من باشم، خواهم ماند.

رییس سازمان شیلات ایران که قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی نیز هست، درباره برنامه‌ها خود در سازمان شیلات با بیان اینکه هیچ سازمانی بدون برنامه نیست،‌ گفت: ما برنامه چهارم توسعه را داشته و در حال حاضر نیز برنامه پنجم توسه را داریم که وضعیت این سازمان نیز دارای برنامه است.

وی افزود: کاری که ما باید انجام دهیم این است که برنامه‌های این دستگاه را مورد بررسی مجدد قرار دهیم. تا آن چه که تصویب شد را به عنوان برنامه‌ها جلو ببریم و اگر برنامه‌ای دارای مشکل و نقصانی است آن را اصلاح و تقویت کرده و از امکانات موجود کشور بهترین استفاده را داشته باشیم.

علی‌آبادی با بیان اینکه طی دو ـ سه ماه‌ آینده وقت را برای فکر کردن، کار کردن، ‌مطالعه و تحقیق کردن‌، شناسایی محیط و برنامه‌ها می‌گذاریم، ادامه داد: شاید در ماه دوم سال آینده بتوانیم با رسانه‌ها راحت‌تر صحبت کنیم ولی در حال حاضر اولویت مطالعه من است که حداقل یک ماه آینده را مطالعه کرده و ذهنیت خود را در ارتباط با این سازمان جمع‌آوری کنیم.

رییس سازمان شیلات افزود: البته آنچه را که وظایف این سازمان بوده و در حال انجام است با تمام قوا و با شرایط فعلی پیش می‌بریم، افزود: اولین ابلاغ من به همکاران در سازمان شیلات این است که هیچ یک از فعالیت‌های و کارها موکول به بنده نشود و همان فعالیت‌هایی که انجام می‌شد به همان شکل بلکه با سرعت بیشتر انجام شود و اگر در آینده و با جمع‌بندی نظرات همکاران به این نتیجه برسیم که باید تغییراتی داده شود آن را اعلام می‌کنیم.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی هم از ادامه تغییرات خبر داد و گفت : در بخش مدیران کشاورزی بررسی‌های خود را در دو سطح ملی و استانی انجام داده‌ایم و اولین تغییرمان در وزارت جهاد کشاورزی آوردن مهندس محمدعلی آبادی بود که یکی از مدیران قوی، اجرایی و ملی هستند.

وی با قدردانی از تلاش‌های دکترعلی نقی سرپناه ـ رییس سابق سازمان شیلات افزود: ایشان در طول یازده ماه فعالیتشان منشاء خیر و اثر بوده‌اند و ما در جای دیگر از وجود ایشان استفاده خواهیم کرد.

خلیلیان با اعلام اینکه چند تن از مدیران ملی وزارت جهاد کشاورزی ابقا و برخی از آنها تغییر خواهند کرد، ادامه داد: بیش از 50 درصد مدیران استانی نیز تثبیت خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مهندس علی آبادی انتخاب مناسبی برای سازمان شیلات است؟ اظهار کرد: بحث شیلات بیشتر بر محور پیشرفت و اجرای پروژه‌های عمرانی استوار است و ما با بررسی‌های انجام داده متوجه شدیم که در گذشته شیلات، از حدود 40 سال قبل تاکنون مدیرانی موفق بوده‌اند که قوی و اجرایی بوده‌اند که برخی از آنها تخصص شیلات را هم نداشته‌اند اما موفق شده‌ و خوب کار کرده‌اند به همین دلیل فکر می‌کنم مهندس علی‌آبادی در بحث شیلات موفق باشند.

 

نظر شما
ادامه