کد خبر: ۱۲۰۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی آبادان گفت: استانداری با تخصیص اعتبار بهسازی کشتارگاه این شهرستان موافقت نکرد.
مهدی آقالر در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی آبادان که با حضور اعضای این شورا در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بحث بهسازی و تجهیز کشتارگاه آبادان یکی از مصوبه‌های شورای سلامت بود و در این راستا پیگیری‌های انجام شد.

وی افزود: پس از انجام بررسی‌های لازم اعتبارات مورد نیاز برای انجام این کار پیش‌بینی شد اما استانداری خوزستان با تخصیص این اعتبارات در سال‌ جاری موافقت نکرد.

مرغ‌های زنده عرضه شده سالم نیستند

رئیس شبکه دامپزشکی آبادان ادامه داد: در زمینه عرضه و ذبح غیر بهداشتی مرغ زنده که در برخی مناطق در حال انجام است، باید این مسئله را در نظر داشت که مرغ‌هایی که به این شکل عرضه می‌شود قطعاً مرغ سالم نیستند، چراکه اگر از سلامت برخوردار بودند، صاحبان آنها در این محل آنها را عرضه نمی‌کردند و به کشتارگاه می‌فروختند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن باید توجه داشت که این مرغ‌ها در صورت بیماری می‌توانند آن را به انسان منتقل کنند و ممکن است مسبب وقوع یک فاجعه در زمینه سلامت و بهداشت باشند.

آقالر اضافه کرد: این مسئله نشانگر اهمیت برخورد جدی با عرضه و ذبح مرغ زنده در آبادان را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان‌ کرد: صنعت مرغ هم‌اکنون دومین صنعت پول‌ساز پس از نفت است، اما یک سهل‌انگاری ممکن است موجب نابودی این صنعت شود.

رئیس شبکه دامپزشکی آبادان افزود: البته در برخی ایام مانند اعیاد با توجه به افزایش قربانی‌ها اجازه ذبح مرغ داده می‌شود که آن هم زیر نظر مستقیم ماموران و اکیپ‌های شبکه دامپزشکی است.

وی گفت: خوشبختانه در آبادان انبار مرغ زنده وجود ندارد و با توجه به اینکه شش مرغ‌داری در این شهرستان مشغول فعالیت هستند، دامپزشکی شهرستان نظارت کامل بر آنها دارد.

آقالر در پایان اظهار کرد: مرغ‌های زنده‌ای که به این شکل غیربهداشتی عرضه می‌شوند، از شهرهای دیگر و همجوار وارد آبادان می‌شوند که باید جلوی آنها گرفته شود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وحید
|
-
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
0
0
متاسفم که آبادانی ها با وجود رنج ناشی ازجنگ و ویرانی و آب شور باید رنج نداشتن یک کشتارگاه سالم راهم تحمل کنند
دامپزشک اهوازی
|
-
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷
0
0
مایه تأسف است که امنیت غذایی مردم درد کشیده آبادان در اولویت کاری مسئولین نیست.
نظر شما
ادامه