کد خبر: ۱۱۹۵

حکیم مهررییس کل گمرک ایران گفت: استفاده از سگ ‌های موادیاب در گمرک از طریق نیروهای آموزش‌دیده به‌زودی آغاز خواهد شد و به‌تدریج توسعه خواهد یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گمرک جمهوری اسلامی ایران، اردشیر محمدی با حضور در محل برگزاری دوره آموزشی شناسایی و کشف مواد مخدر با استفاده از سگ های موادیاب از نزدیک با چگونگی روش ها و اقدامات عملی این دوره آشنا شد.

وی با اشاره به درصد بالای کشف مواد مخدر با استفاده از سگ‌های موادیاب افزود: افرادی که در گمرکات کشور برای آموزش با سگ موادیاب در نظر گرفته می‌شوند باید مشتاق و علاقه‌مند به این کار باشند.

براساس این گزارش در جریان این بازدید که دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گمرک و مشاور رییس کل نیز در آن حضور داشت، برخی از شیوه‌های اختفای مواد مخدر در خودرو و کشف آن توسط سگ‌های موادیاب به صورت نمایشی در معرض دید رییس کل و هیأت همراه قرار گرفت.

این گزارش حاکی است که در حال حاضر 10 قلاده سگ تربیت شده موادیاب با هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری برای استفاده در گمرکات کشور در نظر گرفته شده است.

پس از برگزاری نخستین دوره آموزشی استفاده از سگ‌ های مواد یاب که با حضور یکی از کارکنان گمرک بازرگان برگزار شد، 4 نفر دیگر از کارکنان گمرکات ارومیه، سرخس و آستارا هم‌اکنون در حال گذراندن این دوره آموزشی 23 روزه هستند.
-----------------------------------------------

 

خبری هم از گمرک چهارمحال و بختیاری :

 

 

110 قطعه پرنده زینتی از چهارمحال و بختیاری به خارج کشور صادر شد.


مدیر گمرک چهارمحال وبختیاری گفت: این نخستین بار است که از گمرک استان این میزان پرنده زینتی صادر شد.
موسی محمدی گنجه افزود: این پرندگان با مجوز اداره حفاظت محیط زیست به کشور کویت صادر شد.
وی ارزش پرندگان صادر شده را را نزدیک به 34 هزار دلار اعلام کرد و گفت: این پرندگان از گونه های قناری ، سنج و مرغ عشق بودند که 20 دی ماه صادر شدند.
محمدی گنجه گفت: صادرات پرندگان زینتی با مجوز حفاظت محیط زیست و مسئولان ذیربط از گمرک استان محدودیتی ندارد.
حدود 35 درصد از پرندگان کشور از جمله هدهد ، چکاوک کاکلی ، زردپره ، باکلان ، قرقی ، دلیجه ، توکا ، چک چک گوش ، کبک دری و سبزقبا در استان چهارمحال و بختیاری زیست می کنند.

 

نظر شما
ادامه