کد خبر: ۱۱۶۴۳

حکیم مهر - در پی اطلاع از حضور متخلفان در منطقه بدر و پریشان و با تلاش محیط‌بانان، هفت شکارچی متخلف دستگیر و جهت اقدامات قانونی به مقامات قضایی ارجاع داده شدند.

مدیر اداره محیط زیست قروه با اعلام این مطلب گفت: علاوه بر دستگیری این متخلفان، لاشه یک رأس کل وحشی، یک رأس گراز وحشی، چهار خرگوش و دو قبضه اسلحه غیرمجاز و دو عدد نورافکن کشف و ضبط شد.

عیسی عزتی افزود: منطقه حفاظت‌شده بدرو پریشان به مساحت 44 هزار هکتار در شهرستان قروه واقع شده است. این منطقه از نوع صخره‌ای بوده و در سال 1385 به‌عنوان حفاظت‌شده اعلام شده است.

گفتنی است، در این منطقه تاکنون 42 گونه پرنده، 13 گونه پستاندار، سه گونه خزنده و سه گونه ماهی شناسایی شده است و از زیستگاه‌های مهم کل و بز در استان محسوب می‌شود.

تقدیر از 11 پژوهشگر برتر محیط زیست کردستان

طی مراسمی با حضور اساتید و رؤسای دانشگاه‌های استان از 11 پژوهشگر برتر محیط زیست کردستان تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم، مدیرکل محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه محیط زیست تحقیقاتی‌ترین سازمان اجرایی کشور است، گفت: ماهیت کار و فعالیت در محیط زیست به‌گونه‌ای است که پرسنل آن به‌صورت روزانه، برنامه‌ریزی شده و منظم به تولید حجم بالایی از داده و اطلاعات می‌پردازند که پایه و اساس پژوهش است.

ناصح قادری اظهار داشت: تهیه و تدوین اهداف و اولویت‌های پژوهشی، بررسی و تصویب اولیه پروژه‌های پژوهشی، نظارت بر اجرا و ارزیابی عملکرد، هماهنگی و همکاری با کارگروه‌های تخصصی، آموزشی، پژوهشی و فناوری اطلاعات سازمان و تهیه و تدوین و پیشنهاد آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های پژوهشی از مهمترین اقدامات شورای پژوهشی محیط زیست کردستان است.

 

نظر شما
ادامه