کد خبر: ۱۱۳۸۳

حکیم مهر - اعتراض مدافعان حقوق حیوانات علیه سازندگان مجموعه فیلم اکشن و ماجراجویانه «هابیت»، شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد و جنبه بین‌المللی پیدا می‌کند.
انجمن‌های مدافع حقوق حیوانات در کشورهای مختلف جهان گفته‌اند، هم‌زمان با اکران عمومی فیلم «هابیت» یک کارزار به راه می‌اندازند.

خبرگزاری فارس: گسترش اعتراضات مدافعان حقوق حیوانات علیه «هابیت»

در عین حال، طرفداران حقوق حیوانات فعالیت خود را در اینترنت و فضای مجازی شروع کردند و گفتند در رابطه با «هابیت‌»‌ها افشاگری خواهند کرد.

این اقدامات پس از آن صورت می‌گیرد که اتحادیه انسانی آمریکا (AHA)، نسبت به بدرفتاری و مجروح کردن حیوانات در زمان تولید «هابیت‌»‌ها اعتراض کرد.

به گفته مسئولان این اتحادیه، در زمان ساخت «هابیت: یک سفر پیش‌بینی شده» (اولین قسمت از سه‌گانه «هابیت») با حیوانات رفتار بسیار بد و غیر قابل قبولی صورت گرفته است.

این اتحادیه در بیانیه خود گفت بدرفتاری با حیوانات سر صحنه فیلمبرداری غیر قابل پذیرش است و سازندگان «هابیت»‌ها باید متوجه رفتار خود باشند و عواقب آن را بپذیرند.

انتشار این بیانیه، بلافاصله واکنش‌های زیادی را برانگیخت و گروه‌های مختلف اجتماعی را به اظهار‌نظر و موضع‌گیری واداشت.

گفته می‌شود با نزدیک شدن زمان اکران عمومی اولین قسمت «هابیت»، طرفداران حقوق حیوانات فعالیت‌های خود را گسترش خواهند داد و صدای اعتراض خود علیه سازندگان این فیلم را بلند‌تر خواهند کرد.

قرار است همزمان با افتتاحیه و اکران عمومی فیلم هم، تجمعات اعتراض‌آمیزی در روبروی سینماهای اصلی نمایش دهنده فیلم برپا شود.

پیتر جکسن کارگردان «هابیت‌»ها و تهیه‌کنندگان آن هنوز در رابطه با اتفاقی که رخ داده، صحبتی نکرده و اظهار‌نظری نداشته‌اند.آن ها فعلا سکوت را بر هر اقدام دیگری ترجیح داده‌اند.

این در حالی است که تهیه کنندگان فیلم در شرکت فیلم سازی نیو لاین ،از پیتر جکسن کارگردان «هابیت» ها به عنوان یک هنرمند خلاق یاد کرده‌اند.

در قصه فیلم «هابیت»هاکه پیش‌درآمدی بر سه‌گانه پرفروش «ارباب حلقه‌ها» هستند،تعداد زیادی حیوان در نقش‌های کوتاه مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

سه‌گانه «هابیت» بر اساس قصه کتاب دو جلدی جی آر آر تالکین به همین نام ساخته شده و تمام عوامل صحنه و پشت صحنه «ارباب حلقه‌ها» در تولید آن همکاری داشته‌اند.

این فیلم (با بازی یان مک کلن، اندی سرکیس، مارتین فریمن، کیت بلانشت، الیجا وود و ریچارد آرمیتاژ) چهاردهم دسامبر امسال به روی پرده سینماها می‌رود.

 

نظر شما
ادامه