کد خبر: ۱۰۲۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رئیس اداره شیلات شهرستان آستارا از پرورش گرانترین ماهی دریای خزر در این بندر مرزی خبر داد.

صادق خاصی‌پور با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: طرح پرورش "آزاد ماهی" برای نخستین بار در این منطقه از استان گیلان اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در همین راستا 5 هزار قطعه لارو این ماهی در یکی از استخرهای پرورش ماهی فعال در سطح شهرستان رهاسازی خواهد شد.

خاصی‌پور تصریح کرد: با تحویل این تعداد ماهی به مدیر مزرعه، کار پرورش این گونه گران قیمت و با ارزش در غربی‌ترین شهرستان استان گیلان آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: این لاروها با وزن تقریبی یک گرم وارد شهرستان شده است و در حال حاضر به وزن تقریبی 10 گرم رسیده است.

این مقام مسئول گفت: مدیر مزرعه مذکور متعهد شده است، پس از رساندن ماهی به وزرن استاندارد، 10 درصد آن را در اختیار شیلات به عنوان ماهیان مولد قرار دهد.

رئیس شیلات آستارا افزود: این روش در بازسازی ذخایر آبزیان بزرگترین دریاچه جهان کمک شایانی می‌کند.

وی اظهار کرد: هر کیلو"آزاد ماهی" در فصل صید، به نرخ 400 الی 500 هزار ریال در بازار مصرف عرضه می‌شود.

این نوع ماهی در سالیان نه چندان دور به شکل انبوه در آب دریای خزر صید می‌شد که به علت صید بی‌رویه و دیگر عوامل جمعیت آن به شدت کاهش یافته است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
0
0
ماهی آزاد دریای خزر از نظر زیستی یک ماهی پرورشی محسوب نمی شود چون هیچ کار اصلاح نژادی در ایران روی آن انجام نشده است مقایسه شود با ماهی ازادی که در نروژ در قفسهای شناور پرورش داده میشود که پس از پانزده ماه به وزن بیش از 5 کیلو گرم میرسد درحالی که این ماهی پس از دو سال پرورش با تلفات ودشواری به زحمت به وزن 300 تا500 گرم میرسد حال باید دید سر نوشت این گران ترین ماهی دریای خزر در آستارا به چه صورت در خواهد آمد؟
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
0
0
بسیار جالب است که ........ شیلات همه کارهایشان اولین بار است ودومی ندارد انگار صد سال شیلات درخواب بوده که این کارشناسان نادرنزو ل اجلال فرمودند؟
نظر شما
ادامه