کد خبر: ۹۹۶۲

حکیم مهر - رییس اتحادیه تولیدکنندگان میگوی خوزستان گفت: مشکل عمده تولیدکنندگان میگو کمبود نقدینگی است و این امر موجب شده فقط 15 مزرعه از 105 مزرعه قابل تولید میگو در استان، فعال باشد.

علی معلم عنوان‌کرد: چنانچه برای مزارع غیرفعال تولید میگو برنامه‌ریزی و مشکل کمبود نقدینگی آن‌ها حل نشود، تولید این محصول با مشکل جدی و غیرقابل جبران مواجه خواهد شد.

وی افزود: مزارع فعال نیز با مشکلات تامین غذا برای میگوها مواجه هستند؛ به طوری که اگر غذای بچه میگوها به موقع تامین نشود، رشد آن‌ها متوقف شده و در مواقعی از بین می‌روند که این امر درنهایت موجب کاهش تولید خواهد شد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان میگوی خوزستان تصریح‌کرد: مصوبه‌ای از سوی دولت مبنی بر بخشودگی سود و جرایم بانکی تولیدکنندگان ابلاغ شد، اما اجرای آن به تعویق افتاد.

معلم ادامه‌ داد: از سوی صندوق توسعه و حمایت بخش کشاورزی اعتباری به مبلغ یک میلیارد تومان به تولیدکنندگان میگو پرداخت شد، اما این اعتبار فقط 40 درصد مشکل نقدینگی تولیدکنندگان را حل کرد.

وی یادآورشد: سال‌گذشته با کمبود سوخت مواجه شدیم، اما امسال با همکار‌ی‌های سازمان جهاد کشاورزی و دیگر سازمان‌های مربوطه، تامین سوخت تاحدودی بهتر شده؛ به طوری که بخشی از نیاز سوخت تولیدکنندگان میگو تامین شده است.

 

نظر شما
ادامه