کد خبر: ۹۹۳۶

حکیم مهر - معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان زنجان کشتار دام خارج از کشتارگاه را جرم اعلام کرد و گفت: عاملان این اقدام پس از تشکیل پرونده به دادگستری معرفی می‌شوند.
مرتضی پهلوانی کشتار دام خارج از کشتارگاه را جرم مشهود و مستند اعلام کرد و اظهار داشت: با دریافت اطلاعات کشتارهای غیرمجاز، دامپزشکی اقدام به بازرسی از مکان‌هایی می‌کند که در آنها کشتارهای غیرمجاز انجام می‌شود.

وی به چند مورد بازرسی از قصابی‌های شهر زنجان اشاره کرد و افزود: جرم این قصابی‌ها محرز شده و آنها به دادگستری معرفی شده‌اند.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان زنجان در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره کشتار دام در برخی روستاهای اطراف زنجان و فروش گوشت آن در سطح شهر گفت: بر اساس قانون کشتار دام در خارج از کشتارگاه ممنوع است.

وی از فقدان قانون نحوه کشتار در روستاها خبر داد و افزود: پر واضح است که نمی‌توان این قانون را در روستاها اجرا کرد.

پهلوانی تنها راه پیشگیری از رواج کشتارهای خارج از کشتارگاه‌ها را در سطح شهرها آگاه کردن مردم از عوارض استفاده از گوشت دام‌های آلوده اعلام کرد و گفت: مردم با اطلاع دادن محل انجام این کشتارها می‌توانند به دامپزشکی و در واقع به تضمین سلامت جامعه کمک کنند.

وی از در جریان بودن چندین پرونده در این رابطه خبر داد و تصریح کرد: این افراد پس از تکمیل پرونده به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان زنجان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره کشتارهای موردی مردم در خانه‌ها به مناسبت‌های مختلف گفت: بر اساس قانون، کشتار در خارج از کشتارگاه‌ها در سطح شهرها ممنوع است مگر در روز عید قربان که آن هم می‌تواند با هماهنگی دامپزشکی انجام شود.

وی به شهروندان توصیه کرد: در صورت کشتار دام در منازل می‌توانند لاشه را به دامپزشکان نشان داده و از سلامت آن مطمئن شوند که این اقدام به تضمین سلامت دام و در نتیجه خود آنها کمک می‌کند.

 

نظر شما
ادامه