کد خبر: ۹۸۷۷

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی لرستان، گفت: در هر دوره 120هزار قطعه بلدرچین به صورت ارگانیک و سبز در استان تولید می‎شود.

دکتر "گودرزی" افزود: در کشتارگاههای طیور استان روزانه 115 تا 120 تن کشتار مرغ صورت می‏‌گیرد و با توجه به منع جابه‌جایی فرآورده‏های دامی، هیچگونه ورود و خروجی در این بخش نداریم.

وی اضافه کرد: به همه ادارات شهرستانها ابلاغ کردیم تا زمانی که نیاز استان به مرغ تأمین نشود باید این کار ادامه پیدا کند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به اینکه 11 کشتارگاه تمام صنعتی طیور با استاندارد بالا در استان وجود دارد، اضافه کرد: در این کشتارگاهها بین 30 تا 40 درصد ظرفیت، کشتار صورت می‏‌گیرد و سعی داریم ظرفیت خالی این کشتارگاهها را به بحث صادرات اختصاص دهیم.

دکتر گودرزی با بیان اینکه شهرستانهای ازنا و پلدختر فاقد کشتارگاه طیور هستند، اظهار کرد: مجوز ساخت کشتارگاه در این شهرستانها صادر شده و در حال طی مراحل قانونی هستند؛ متقاضی برای آنها وجود دارد و هیچگونه محدودیتی در این زمینه نداریم.

وی ادامه داد: آمادگی لازم برای صدور مجوز کشتارگاه طیور به متقاضیان وجود دارد و در این بخش تسهیلات بلندمدت با بهره هفت درصد پرداخت می‏‌کنیم.

مدیر کل دامپزشکی لرستان در ادامه با بیان اینکه در هر دوره 120 هزار قطعه بلدرچین به صورت ارگانیک در استان تولید می‎شود، گفت: تولید این پرنده به صورت سبز و ارگانیک بوده و در تولید آنها از آنتی‌‏بیوتیک استفاده نمی‌‏شود.

این مقام مسوول همچنین اضافه کرد: در بحث شیلات نیز ورود پیدا کرده‌ایم و قصد داریم شیلات استان را به عنوان سبز معرفی کنیم.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه