کد خبر: ۹۸۷۵

حکیم مهر - معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: تعقیب و شکار حیوانات باموتورسیکلت صحت و وجود خارجی ندارد.
تورج قاسمی اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با قوه قضائیه با موتورسوارانی که به صورت غیرمجاز اقدام به شکار می‌کردند، برخوردهای قانونی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در زمینه حضور موتورسواران در محیط‌های طبیعی صحت و وجود ندارد، افزود: برخوردهای لازم با خاطیان صورت گرفته و زیست‌گاه‌های استان از وجود چنین افرادی پاک شده است.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با تقدیر از فعالیت‌های دادگستری زنجان در این زمینه خاطرنشان کرد: در حال حاضر موتورسواران در زیست‌گاه‌های استان نمی‌توانند حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرشماری و گشت و کنترل در زیست‌گاه‌ها از برنامه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست صورت می‌گیرد، افزود: هر ساله در دو نوبت سرشماری در استان زنجان انجام می‌شود.

قاسمی با اشاره به سرشماری آهوان استان زنجان در تابستان سال جاری خاطرنشان کرد: همزمان با شهریور ماه سال جاری آهوان استان زنجان سرشماری می‌شوند.

وی از سرشماری کل، بز، قوچ و میش همزمان با فصل زمستان خبر داد و گفت: سرشماری این گونه‌ها در دستور کار قرار دارد.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه سرشماری آهوان دشت سهرین در شهریور ماه صورت می‌گیرد، افزود: در صورت مساعد بودن شرایط جوی سرشماری کل، بز، میش و قوچ نیز آذرماه سال جاری انجام می‌شود.

وی با اشاره به بارندگی‌های مطلوب در سال جاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر پوشش گیاهی استان زنجان به دلیل بارندگی‌های سال جاری مطلوب است.

قاسمی با تقدیر از همکاری ارگان‌های مختلف اجرایی در زمینه محیط زیست یادآور شد: مشکلی برای اجرای طرح‌های مختلف در استان وجود ندارد.

گفتنی است، برخی متخلفان با موتورسیکلت‌های پر سرعت و قوی اقدام به تعقیب حیوانات کرده و پس از خسته کردن حیوانات آنها را شکار می‌کنند.

 

نظر شما
ادامه