کد خبر: ۹۷۹۱
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
دعوت از همکاران معزز بازنشسته بخش دولتی در کنار دامپزشکان فاقد پروانه فعالیت تناقضی آشکار ایجاد نموده است / انتظار می‎رود آن سازمان در اسرع وقت به منظور حمایت مؤثر از دانش‎آموختگان جوان و دامپزشکان جویای کار ضمن بازنگری، روند جذب بازنشستگان در این طرح را متوقف نماید...

حکیم مهر - سازمان نظام دامپزشکی اعلام کرد : "بر اساس دستورالعمل اجرایی ماده 5 قانون نظام جامع دامپروری کشور صدور پروانه بهداشتی موافقت اصولی، پروانه بهداشتی تأسیس و پروانه بهداشتی بهره‌برداری توسط سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران صادر خواهد شد.

معاون بهداشت، آموزش و توسعه سازمان نظام دامپزشکی اعلام کرد: بر اساس دستورالعمل اجرایی ماده 5 قانون نظام جامع دامپروری کشور از تاریخ 10/07/91 پروانه‌های بهداشتی موافقت اصولی، پروانه بهداشتی تأسیس و پروانه بهداشتی بهره‌برداری توسط سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران صادر خواهد شد.

دکتر امیر عباس جعفری افزود: به منظور اجرای بهینه مفاد دستورالعمل فوق الاشاره در موعد مقرر، تمهیدات لازم اندیشیده شده است و در همین راستا، شرایط جذب کارشناسان رسمی برای بازدید از اماکن دامی به تمامی شوراهای نظام استانها ابلاغ گردیده است و در مرحله اول اجرای طرح، از همکاران دامپزشک فاقد پروانه بهداشتی و خدمات درمانی دامپزشکی و بازنشستگان بخش دولتی با سابقه کار مرتبط دعوت به همکاری شده است.

گفتنی است قانون نظام جامع دامپروری کشور در تاریخ 4/6/88 توسط ریاست محترم جمهور به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ و دستورالعمل اجرایی ماده 5 این قانون در تاریخ 10/1/91 توسط مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی برای اجرا به سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ج.ا.ا. ارسال گردید."


در پی اعلام این خبر در سایت سازمان نظام دامپزشکی، مدیرمسئول حکیم مهر در نامه به دکتر سید محمد آقامیری از وی خواست در نحوه جذب دامپزشکان برای همکاری در این طرح بازنگری و روند بکارگیری بازنشستگان بخش دولتی توسط سازمان نظام دامپزشکی متوقف شود.

متن نامه دکتر لطفی‎زاده خطاب به دکتر آقامیری بدین شرح است :

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر سید محمد آقامیری

سلام علیکم

با احترام، نظر به درج خبر اجرایی شدن روند صدور پروانه بهداشتی اماکن دامی توسط سازمان نظام دامپزشکی در سایت آن سازمان و دعوت از بازنشستگان بخش دولتی برای همکاری در این طرح، مؤکداً خواهشمند است مقرر فرمایید نسبت به بازنگری در نحوه گزینش دامپزشکان برای شرکت در این طرح اقدام مقتضی معمول گردد. بدیهی است یکی از اهداف اجرای این طرح استفاده از توان بخش غیردولتی (برون‎سپاری) و ایجاد فرصت‎های شغلی برای دانش‎آموختگان جوان بوده است. با عنایت به این موضوع، دعوت از همکاران معزز بازنشسته بخش دولتی - که به جای خود از توان مشاوره آنان می‎توان بهره برد - در کنار دامپزشکان فاقد پروانه فعالیت (همانطور که از سوی آن سازمان اعلام شده است) تناقضی آشکار ایجاد نموده و با هدف موصوف در تعارض است. لذا انتظار می‎رود آن سازمان در اسرع وقت به منظور حمایت مؤثر از دانش‎آموختگان جوان و دامپزشکان جویای کار ضمن بازنگری، روند جذب بازنشستگان در این طرح (که به زعم آن سازمان از مصادیق تصدی‎گری‎ است) را متوقف نماید.

مزید آگاهی برابر اطلاعات واصله، برخی از دامپزشکان و اعضای سازمان نظام دامپزشکی در تماس با نظام دامپزشکی استان‎ها با ابراز بی‎اطلاعی پاسخ‎دهندگان درباره نحوه همکاری در این طرح، نوع قرارداد استخدامی و غیره مواجه شده‎اند که مستدعی است در این خصوص برابر صلاحدید اقدام مقتضی و اطلاع‎رسانی شایسته بعمل آید.
توفیقات جنابعالی و کلیه همکاران محترم را در این ماه مبارک از درگاه ایزد منان مسئلت می‎نمایم. 
دکتر محمد لطفی‎زاده / مدیرمسئول حکیم مهر

 

انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
dr.aydin
|
-
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
0
0
با سلام ....... از شرایط درامدی و شرایط کاری(ساعت کار - محل کار -نوع کار) خبری نداری؟ منم نتونستم چیزی در بیارم
یک دامپزشک
|
-
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
0
0
بسیار باعث تاسف است که به طور رسمی از طرف سازمان نظام دامپزشکی از بازنشستگان دامپزشکی نیز دعوت بکار شده است. متاسفانه شرایط به گونه ای شده که بسیاری از پرسنل بخش دولتی ، اجازه عرض اندام به فارغ التحصیلان جوان را نداده و در همه زمینه ها قبل از بازنشستگی ...... شرایط را برای حضور در بخش خصوصی خودشان آماده می کنند. این موضوع در همه رده های دامپزشکی وجود دارد. ......... به امید آنکه هر چه سریع تر جلو این مسیر نادرست گرفته شود تا فارغ التحصیلان جوان و جویای کار هم فرصتی برای کسب تجربه و نشان دادن توانایی هایشان بدست آورند.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
0
0
دقیفا درسته...
چون این مسئله میتونه باعث رشوه گیری از طرف بخش خصوصی بشه
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
0
0
وقتی ریاست سازمان زیر سوال است و آینده سازمان مبهم و گنگ است این خبرها روی سایت سازمان چه معنی داره ؟ آقا برو اول تکلیف ......... رو روشن کن بعد خبر بده .
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
0
0
ما دامپزشکای جوان بقول معروف برو فکر نون باش خربزه آب ، ............. کسی هم دلش برای ما نسوخته و بی خیال ما
عضو شورای نظام استان
|
-
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
0
0
من از دکتر لطفی زاده به خاطر موضع گیری در حمایت از ایجاد اشتغال تشکر نموده واز اقای دکتر اقامیری در خواست می نمایم به وضعیتنا بسامان بخش غیر دولتی و بیکاران توجه بیشتری نماید زیرا امروزه امسال من که با هزاران امید سالها پیش وارد بخش غیر دولتی شدیم امروز افسوس همکارانمان در بخش دولتی را می خوریم خصوصا با تصویب مصوبه جدید حقوق دامپزشکان بیکار بخش دولتی به 4تا5 میلیون بالغ می شود در حالی که بخش خصوصی علاوه بر زحمات زیاد ...............اقای دکتر اقامیری بازنشستگان اگر توانایی داشته اند که من در پرسنل ادارات کل نمی بینم در گذشته انجام وظیفه نموده اند وامروز نوبت نسل جدید است که وارد عرصه گردد
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
0
0
............... اصلا این حرفهای ما براش مهم که ما بیکاریم .....................
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
0
0
باباجان .... هنوز پروانه ریاست ......... چه جور میخواد پروانه دامداری ها را صادر کنه.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
0
0
آقای دکتر لطفی زاده از شما بعید که به ............................... نامه میدهید. ............... و وقت پاسخگویی به نامه شمارا ندارند.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
0
0
با نظر همکارم کاملا موافقیم که ..................... مشکلی پیش بیاید چه شخصی پاسخگوست خوب معلومه نخود نخود هر کی رود پی کار خود مثل ......... ! ! ! ................ ! ! ........
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
0
0
مگه فتح خیبر ..... کار از دست سازمان دامپزشکی ........ تو بوق و کرنا هم ...... ...... . حیف از زحمات و تلاشهای جناب آقای دکتر هاشم زاده و آقای دکتر صفاریان که .................
محمدی
|
-
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
0
0
مسئولین رده بالای دامپزشکی .........
ناشناس
|
-
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
0
0
با تشکر از موضع آگاهانه و دلسوزانه حکیم مهر درقبال اشتغال دامپزشکان جوان. هر چندمتاسفانه نه دانشگاه ها(به خصوص آزاد ) و نه مسئولان چنین مواضعی ندارند... و روز بروز ببر خیل دامپزشکان جویای کار افزوده میشود. واقعا این نوع صدور مجوز برایب ازنشستگان در سایر دستگاهها وجود ندارد.. واقعا مشکل کجاست؟
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
0
در پاسخ به همکار عزیزم وقتی خودمان اجازه می دهیم ...... نباید باشد ....... بماند و توماری از مشکلاتی که هست و....... را تهیه نمی کنیم و به دست رئیس جمهور نمی دهیم مشکل همیشه هست.
دكتر م . م
|
-
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
0
0
آقاي دكتر لطفي زاده واقعا ممنونيم ازتون، اين نامه حرف دل همه بخش خصوصي هاست. آخه اين چه قانونيه؟ كسانيكه يه عمر تو اداره ....... حقوق گرفتن و الان هم دارن مي گيرن و تازه بخش خصوصي رو ....... الان بازم بيان ...... بخش خصوصي ........؟ به خداوندي خدا، خدا رو خوش نمي ياد، آقاي دكتر آقاميري، بخش خصوصي اونقدر دكتر بيكار داره كه همون مقدار حقوق بازنشستگي رو درآرن كلي شكر مي كنن، فكر نمي كنيد اين همكاراي اداري ديگه بسشونه؟ ........
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
0
0
دکتر لطفی زاده دستت درد نکنه اگه نظام دامپزشکی به حرفهای شما و ما گوش هم نکنه گوشزد های شما خیلی خوب بالاخره یه روزی جواب میده همکارانمان اشاره به این دارند که ...... فکر کنه ؟ مگه کسی به فکر ماهاست ؟ اصلا ما براشون مهم نیستیم ما فقط حرس و جوش می خوریم و............ به قول رئیس جمهور محترم خدا کنه روزهاشون توی این ماه قبول باشه.
دکتر دامپزشک بیکار
|
-
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
0
0
مشکل اصلی دکترای جوان بیکار بحث امتیاز بازآموزی واسه گرفتن پروانه هستش که فقط توی این سازمان دامپزشکی این جوری اجرا میشه. دکترای پزشکی واسه گرفتن پروانه به امتیاز نیاز ندارن فقط فقط واسه تمدید پس از 5 سال نیاز به امتیاز باز آموزی دارند:
http://treatment.tbzmed.ac.ir/uploads/30/CMS/user/file/47/aennameh/parvaneh-daem.pdf

اینم بگم ...... هستند اصولا دامپزشک دکتر نیستند یا کاردانی و یا لیسانس هستند که به دامپزشکی هم ربطی نداره مثل مدیرت و حسابداری و اونایی هم که دامپزشک هستند اولا .... باعث ایجاد آیین نامه های 100% ..... از سوی اونا شده که به دامپزشکان جوان اجازه کار ندهند. مثلا قوانین تاسیس درمانگاه و داروخانه که کاملا غرض ...تصویب شده. آقا ما باید از پزشکان و وزارت بهداشت یاد بگیریم که پروانه کاری پزشکو دانشگاه علوم پزشکی میده نه یه مهندس یا کاردان کشاورزی یا علوم دامی.
مثلا توی تبریز شهر خود بنده حدود 100 تا دامپزشک بیکار میشناسم که دنبال کار میگردند اما ما به عینه میبینیم که ..... دو شغله یا سه شغله هستند و هر وقت میری ....... نیستند فقط یه منشی خانم گذاشتند که به تلفنا جواب بده اگه اونم باشه .هر وقت میری میگه برو ....... اونجا دفترشه. .......... اصولا باید دامپزشکی از وزارت کشاورزی جداشه و به وزارت بهداشت ملحق بشه که شان دکتر دام (پزشک) حفظ شه و با این کارای کشاروزان قاطی نشه. اصلا اشتباه از اینه که رشته علوم دامی جز کشاورزیه و ...........اینا حقایقی که بنده عینا دیدم و لمس کردم .
واقا واسه دکتر دامپزشک جوان که با هزاران مصیبت دکترا گرفته دل آدم میسوزه که بیاد ........خدا کنه این رویه عوض بشه وگرنه این دامپزشکای جوان یه کاری دست خودشون میدن با این سرکوبای خانواده و اطرافیان و جامعه واسه کار نداشتن و ازدواج نکردن با داشتن مدرک دکتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتترا .
ممنوم اگه کسی دستش به یه جایی میرسه بگه شاید فرجی حاصل بشه
در پایان واسه مسئولین بی مسئول باید بگم که خدایی هسش و قیامتی و حساب و کتاب اعمال .
اللهم عجل الولیک الفرج
نظر شما
ادامه