کد خبر: ۹۷۴۷

حکیم مهر - مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران اعلام کرد: 15 روز بعد از دریافت نهاده‌های ارزان شیر خام پایه را کیلویی 750 تومان عرضه خواهیم کرد اما هنوز قرارداد با وزارت تجارت اجرایی نشده است.

سعید سلطانی اظهار کرد: قرار‌داد تحویل نهاده ارزان (کنجاله سویا 930 تومانی و سبوس 285 تومانی با کرایه حمل و کیسه‌گیری) هنوز در استان‌ها اجرایی نشده است.

وی افزود: بر اساس این قرارداد نیز هر کیلو شیر خام باید 750 تومان فروخته شود اما هنوز نهاده ارزان نداده‌اند که شیر را به این قیمت بفروشیم.

سلطانی گفت: به ازای هر کیلوگرم شیر خام 190 گرم سبوس و 190 گرم کنجاله سویا باید تحویل داده شود و هر کیلو شیر خام پایه (3.2 درصد چربی و بار میکروبی یک میلیون) 750 تومان در دامداری تحویل داده شود و اگر در کارخانه تحویل داده شود کیلویی 30 تومان هزینه‌ حمل خواهد داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران گفت: به محض دریافت نهاده‌های ارزان، 15 روز بعد شیر خام پایه را کیلویی 750 تومان عرضه خواهیم کرد و کارخانه‌های لبنی نیز بر این اساس نیمی از ظرفیت تولیدی خود را به محصولات کم‌چرب در قالب سه کالای ماست، پنیر و شیر عرضه خواهند کرد.

به گفته‌ وی این تفاهم‌نامه هنوز اجرا نشده و در حال ابلاغ به استان‌ها و تفاهم قرار‌داد با کارخانه‌ها و دامداران است تا میزان سهمیه‌ نهاده مورد نیاز هر واحد مشخص شود که پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته‌ جاری سهمیه‌ دامداری‌ها مشخص و این تفاهم‌نامه اجرایی شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران تصریح کرد: علوفه دامی شامل 14 قلم کالا می‌شود که در این قرار‌داد دو نوع کالا به صورت یارانه‌ای اختصاص می‌یابد.

وی با تاکید بر ادامه‌ کمبود علوفه برای دامداران و بالا‌بودن قیمت آن اظهار کرد: جو از کیلویی 480 تومان به 530 تومان افزایش یافته است.

به گفته‌ سلطانی سالانه باید برای صنعت دامداری کشور بیش از سه میلیون تن کنجاله سویا و 2.5 میلیون تن ذرت وارد شود.

او خاطر نشان کرد: دامداران سالانه نیازمند 19 میلیون تن علوفه هستند که هفت میلیون تن آن باید از طریق واردات تامین شود.

 

نظر شما
ادامه