کد خبر: ۹۵۸۳

حکیم مهر - تولیدکنندگان ماهیان خاویاری پرورشی تاکنون توانسته‌اند 100 کیلوگرم از محصول تولیدی خود را صادر کنند.

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات با اعلام این مطلب گفت: با توجه به ممنوعیت صید ماهیان خاویاری در دریای خزر، تولید پرورشی این آبزی مدتی است که در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر عیسی گلشاهی افزود: فصل تولید ماهیان خاویاری که از مهر تا مهر سال بعد برآورد شده است، می‌تواند در طی این فاصله تولیدات مناسبی را وارد بازار کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خاویار تولیدشده از ماهیان بهاره در حال بسته‌بندی است و در فصل پاییز نیز دوره‌ای دیگر انجام می‌شود.

گلشاهی ادامه داد: بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که خاویار پرورشی تولیدشده در کشورمان از لحاظ کیفیت دارای رتبه بالایی است و می‌تواند با انواع خاویارهای تولیدشده در سایر کشورها برابری کند.

وی تصریح کرد: تاکنون 100 کیلوگرم از خاویار پرورشی تولیدشده در کشورمان صادر شده است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

هرمقدار بازار داخلی نیازمند خاویار باشد، تأمین می‌کنیم

این مقام مسئول یادآور شد: هرچقدر که بازار داخلی نیازمند خاویار پرورشی باشد، تأمین خواهد شد و مابقی آن برای صادرات به سایر کشورها فرستاده می‌شود.

گلشاهی تأکید کرد: ممنوعیت صید ماهیان خاویاری تا زمان بازسازی ذخایر ادامه خواهد داشت و در این زمان تنها ماهیان صیدشده برای بازسازی ذخایر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی در پایان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که صادرات 500 کیلوگرمی خاویار پرورشی در کشورمان تا پایان مهرماه سال جاری تحقق پیدا کند.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه