کد خبر: ۹۵۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - ۳۰۰ تن مرغ منجمد شده در ماهشهر به دلیل عدم ورود به موقع به بازار مصرف منهدم می‌شود.

محمد حسنی رییس اداره دامپزشکی این شهرستان با تائید این خبر گفت: حدود ۳۰۰ تن مرغ منجمد تاریخ گذشته بنابه درخواست این اداره و صدور حکم توسط دادستان، منهدم می‌شود.

محمد حسنی در ادامه افزود: یکی از شرکت‌های تولید فرآورده‌های گوشتی در استان فارس، با مجوز جعلی قصد خارج کردن این گوشت‌ها را جهت استفاده در چرخه فرآورده‌های گوشتی داشت که با هوشیاری مسئولان دامپزشکی و دادستان ماهشهر، از این اقدام ممانعت به عمل آمد.

عبودی‌زاده از مسئولان سردخانه کوثر ماهشهر در این رابطه گفت: این مرغ‌ها در اردیبهشت ماه سال ۹۰ در بسته بندی‌های شرکت کی سم تحویل این سردخانه گردید که تاریخ مصرف آن‌ها تا پایان بهمن ماه سال ۹۰ بود ولی متأسفانه علیرغم مکاتبات متعدد، این محصول وارد بازار مصرف نشد.

خبرنگار ایلنا در ادامهٔ پیگیری این مسئله موفق به گفتگو با مسئولان شرکت کی سم نشد، ولی مهندس فربهی از کار‌شناسان صنایع غذایی این شرکت در این خصوص گفت: شرکت کی سم بیش از ۲۰ سال سابقه توزیع مرغ در سراسر کشور را دارد که این مرغ‌ها با وام دولتی و جهت حمایت از طرح هدفمندی یارانه‌ها و با دستور دولت ذخیره سازی شدند ولی متأسفانه جهت حمایت از تولید کنندگان داخلی، جلوی ورود مرغ به چرخه مصرف گرفته شد و به همین دلیل در اکثر شهرستان‌ها از جمله قزوین، اهواز و مشهد، مرغ‌ها یا منهدم شده یا در حال انهدام هستند.

این کار‌شناس صنایع غذایی افزود: حدود ۲۰ هزار تن مرغ جهت حمایت از طرح هدفمندی یارانه‌ها ذخیره شده بودند که مقداری از آن در موعد مقرر به مصرف رسیده است و ماباقی منهدم گشته‌اند. ایشان مقدار مرغ‌های ذخیره شده در سردخانهٔ کوثر را حدود ۳۳۵ تن اعلام نمود که ۳۵ تن آن با تمدید تاریخ مصرف، در آشپزخانه‌های تجمعی و صنعتی مصرف گردیده است.

فربهی قیمت مرغ‌های تاریخ گذشته را حدود ۴ میلیارد تومان برآورد کرده و گفت: این مبلغ از سرمایه ملی است و تقاضا دارم مسئولان ذیربط قبل از انهدام آن‌ها به بررسی و پیگیری موضوع اقدام نمایند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
م.ت.ز
|
-
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
0
0
سرمایه ملی یعنی همان بیت المال
بیت المال هم یعنی مال خانه
پس نتیجه می گیریم پول خودشان بوده!! و ما با گرانی مرغ و تخم عزیزش زندگی را با چنگ و دندان همچنان ادامه می دهیم و پنجمان را گرو دهمان می گذاریم ...
مرغ و تخم مرغ عزیزست غنیمت شمریدش صحبت...
نظر شما
ادامه