کد خبر: ۹۵۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: 14 کشتارگاه سنتی دام در آذربایجان غربی جمع‌آوری می‌شوند.
دکتر شهرام دیلمقانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 14 کشتارگاه سنتی دام در استان فعالیت می‌کند که زیر نظر شهرداری‌های استان هستند.

وی با اشاره به جمع‌آوری تمام کشتارگاه‌های سنتی، تصریح کرد: جمع‌آوری کشتارگاه‌های سنتی دام به هیچ عنوان سبب کاهش میزان کشتار دام در استان نخواهد شد.

دیلمقانی با بیان اینکه جمع‌آوری کشتارگاه‌های سنتی استان مورد بحث و بررسی در کارگروه‌های مختلف قرار گرفته است، اعلام کرد: این موضوع با شهرداری‌ها در میان گذاشته شده و شهرداری‌ها نیز از جمع‌آوری کشتارگاه‌های متعلق به خودشان با خبر هستند.

وی خاطرنشان کرد: این کشتارگاه‌ها عملاً توجیه اقتصادی ندارند چراکه تعداد کشتارگاه‌های موجود در استان تناسبی با میزان کشتار ندارد و در بسیاری از موارد این کشتارگاه‌ها تعطیل هستند.

دیلمقانی با اشاره به وجود سه کشتارگاه صنعتی و نیمه صنعتی موجود در استان، گفت: این کشتارگاه‌ها در شهرهای ارومیه، مهاباد و خوی فعالیت می‌کنند که با فعالیت این تعداد کشتارگاه هیچ تأثیری در میزان کشتار نخواهیم داشت و با فعالیت آن‌ها گوشت مورد نیاز استان تأمین می‌شود.

وی اعلام کرد: در نظر داریم تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی استان را تا پایان سال جاری اجرایی کنیم.

دیلمقانی با بیان اینکه تعداد کشتارگاه‌های طیور استان 12 کشتارگاه است، افزود: در حال حاضر هیچ کشتارگاه سنتی طیور در استان فعالیت نمی‌کند.

دیلمقانی با بیان اینکه راه‌اندازی هر کشتارگاه یک میلیارد تومان هزینه‌بر است، ادامه داد: روزانه 600 راس دام سبک و سنگین در استان کشتار می‌شود که با توجه به این موارد، احداث کشتارگاه صرفه اقتصادی ندارد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکترفریبرزی
|
-
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
0
0
الحمدالله ایشان هم از همکاران پیشروش یاد گرفت واز قافله عقب نماند
شریفی
|
-
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
0
0
قیمت گوشت شهرستانا میره بالا،حالا تکلیف این قصاباهم که مشخصه،ذبح های غیر قانونی،فروشهای ...
نظر شما
ادامه