کد خبر: ۹۵۰۷

حکیم مهر - برای دومین بار حیوانات وحشی با حمله به یک دامداری در شهرستان مینودشت ۱۲ گوسفند را دریدند.
این اتفاق شامگاه شنبه در محله پسرک مینودشت رخ داد که چندی پیش  اتفاقات مشابهی در این شهرستان موجب نگرانی مردم این به ویژه ساکنان محله پسرک که در جنوب شهرستان نزدیکی کوه و جنگل ساکن هستند، شده بود.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان گفت: ساکنان این منطقه معتقد هستند حیوانی که وارد شهر شده پلنگ است در حالی که با توجه به شواهد موجود و کارشناسی‎های انجام شده این حیوان می‎تواند گرگ یا سگ‎های ولگرد باشد که به خاطر گرسنگی وارد شهر شده است.

محمد ممشلی خاطرنشان کرد: محیط زیست استان در همان مرحله اول حمله حیوانان وحشی به بعضی از نقاط مسکونی استان از جمله محله پسرک مینودشت در منطقه مستقر شدند تا اقدامات لازمه را در خصوص به دام انداختن این حیوان یا حیوانات با استفاده از سلاح‎های بیهوشی انجام بدهند.

وی رد شایعه‎ای که در خصوص رهاسازی چندین قلاده حیوان وحشی کمیاب از قبیل ببر و پلنگ توسط سازمان محیط زسیت استان در جنگل‎ها و کوه‎های استان اذعان کرد: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و نه تنها در استان گلستان بلکه در هیچ نقطه از ایران این اتفاق صورت نگرفته است.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان اضافه کرد: مردم شهرها و روستاهای نزدیک کوه و جنگل به ویژه کشاورزان دور حیاط‎های خود را دیوارکشی کنند و از رفت و آمدهای بی‎مورد و غیرضروری در ساعات پایانی روز و شب در حوالی کوه و جنگل خودداری کنند و حیاط‎های و دامداری‎های موجود در آن را به روشنایی مجهز کنند تا دید بهتری داشته باشند.

 

 

نظر شما
ادامه