کد خبر: ۹۴۴۹

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از تعطیلی کشتارگاه سنتی صوفیان خبر داد.

دکتر بهراد زندیه مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی در جریان بازدید از خبرگزاری مهر اظهار داشت: با تعطیلی کشتارگاه سنتی صوفیان، شمار کشتارگاه های تعطیل شده سنتی در استان به عدد 12 رسید.
وی افزود: تعطیلی کشتارگاه های سنتی، سیاست اصولی سازمان دامپزشکی کشور و به ویژه اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی است و در این زمینه هیچ مماشاتی به خرج نمی دهد.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی یادآور شد: هم اکنون تمام کشتارگاه های سنتی جنوب استان تعطیل شده و از این پس تعطیلی کشتارگاه های فعال سنتی واقع در شمال آذربایجان شرقی در دستور کار اداره کل دامپزشکی استان قرار دارد.
به گفته وی، هم اکنون دو کشتارگاه صنعتی در شهرستان های بناب و کلانشهر تبریز با رعایت استانداردهای بهداشتی فعالیت دارند.
زندیه از مردم به عنوان همراهان صمیمی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی یاد کرد و با اشاره به نقش رسانه ها در آگاه سازی افکار عمومی، از آنان درخواست کرد این اداره کل را در تحقق سریع تعطیلی کشتارگاه های سنتی استان یاری کنند.
پلمپ یک کارگاه تولید خمیر مرغ غیرمجاز در تبریز
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی همچنین از تعطیلی و پلمب یک کارگاه تولید خمیر مرغ غیرمجاز در تبریز و کشف 800 کیلوگرم گوشت فاسد خبر داد و گفت: پرونده این تخلف، تحویل دستگاه قضایی شده و در این رابطه تمام وسایل مورد استفاده در کارگاه مزبور ضبط شده است.
وی از عموم مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف مرتبط با شرح وظایف اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی مراتب را به شماره چهاررقمی 1512 اطلاع دهند.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از عرضه نخستین تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در بازار مصرف استان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این تولیدات بالاترین ضریب بهداشتی را دارا هستند و مطمئناً مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.
افتتاح آزمایشگاه منطقه ای کنترل کیفی مواد غذایی تبریز تا پایان سال
زندیه در ادامه از افتتاح آزمایشگاه منطقه ای کنترل کیفی مواد غذایی تبریز تا پایان سال جاری خبر داد.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: این آزمایشگاه هم اکنون از پیشرفت 90 درصدی برخوردار است و هم اکنون در مرحله تجهیز به دستگاه های مورد نظر است.
وی افزود: با راه اندازی و آغاز بکار آزمایشگاه منطقه ای کنترل کیفی مواد غذایی تبریز، امکان ارائه خدمات تخصصی و فنی به 14 استان کشور فراهم خواهد شد.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه