کد خبر: ۹۴۱۳

حکیم مهر - طرح انتزاع وظایف بخش کشاورزی که سه‌شنبه هفته جاری در کمیسیون کشاورزی مطرح خواهد شد، پس از تعطیلات تابستانی نمایندگان جزو نخستین طرح‌هایی خواهد بود که در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اعلام این مطلب گفت: طرح انتزاع وظایف بخش کشاورزی در مجلس هشتم مطرح شد. بر اساس مفاد این طرح که بعداً به تمرکز وظایف کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی تغییر نام یافت، همه وظایف در وزارتخانه‌های متعدد در اختیار یک وزارتخانه واحد کشاورزی قرار خواهد گرفت.

عباس رجایی افزود: به‌منظور ساماندهی وضعیت تولید و تصمیم‌گیری‌های صحیح پیرامون صادرات و واردات و تعرفه‌گذاری و همچنین تنظیم بازار محصولات کشاورزی، اختیارات بخش کشاورزی باید به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا کمیسیون کشاورزی کمیسیون اصلی بررسی طرح انتزاع بوده است یا کمیسیون اجتماعی به لحاظ تشکیلاتی و اداری باید بدان پرداخت، خاطرنشان کرد: تمام کمیسیون‌های مجلس می‌توانند درباره نحوه تشکیلاتی و اداری این طرح اظهار نظر کنند.

رجایی با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها ادامه داد: در صورتی که دولت تصمیم نداشته باشد فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را به مرحله اجرا درآورد، مجلس به لحاظ قانونی باید ورود پیدا کرده و تکلیف قانون نیمه‌تمام را روشن کند.

 

خبر مرتبط :

 

نظر شما
ادامه