کد خبر: ۹۳۹۵

حکیم مهر - همزمان با میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان، حکیم مهر به بازخوانی فداکاری یک دامپزشک جوان می پردازد.

تیرماه 1389 خبر درگذشت تأثرانگیز دکتر حمید جعفریان، دامپزشک جوانی که در یک شرکت تولیدی در بندرلنگه مشغول خدمت بود و برای کمک به همکارانش جان خود را از دست داد خانواده‎ای را سوگوار کرد.

قربانی، مدیرعامل این شرکت صنعتی می‌گوید: «حادثه 31 تیر‌ماه اتفاق افتاد؛ من آن روز از نزدیک شاهد آن نبودم اما دوربین‌های مداربسته شرکت، تمامی لحظات حادثه را ضبط کرده بودند و از طریق آن بود که متوجه فداکاری حمید شدم.»

طبق تصاویری که دوربین‌های مداربسته ثبت کرده بودند، حادثه درست زمانی رخ داد که یکی از کارگران شرکت به نام محمود برای تمیز کردن سپتیک تانک - که به دلیل کار نکردن پمپ، مقدار زیادی لجن در آن جمع شده بود - به داخل حوضچه رفت. گاز سمی داخل تانک (مخزن) به حدی بود که مرد جوان به شدت بی‌حال شد، طوری که توانایی برداشتن حتی یک قدم را هم نداشت. پیکر نیمه‌جان او ناگهان داخل مخزن افتاد و عباس، یکی دیگر از کارگران شرکت که شاهد مرگ همکار خود بود،  با از جان گذشتگی برای نجات او وارد حوضچه شد.

قربانی می‌گوید:«این پایان ماجرا نبود، چرا که در ادامه دکتر جعفریان هم که در صحنه حادثه حاضر بود برای کمک به این دو کارگر، با از جان گذشتگی وارد مخزنی پر از گازهای سمی شد؛ گازهایی که بسیار سمی بود و در همان اولین لحظات جان هر سه نفر آنها را گرفت.»

به دنبال این حادثه تعداد دیگری از کارمندان شرکت به کمک قربانیان رفتند اما شدت گازهای سمی به حدی بود که سه نفر آنها مسموم شدند و اگر دیگر کارکنان نبودند، شاید تعداد قربانیان این حادثه بیشتر هم می‌شد.

«وقتی کارمندان دیدند که کاری از دستشان بر نمی‌آید، ماجرا را به اورژانس گزارش کردند. دقایقی بعد چند تیم امدادی از اورژانس و آتش‌نشانی وارد محوطه شرکت شدند و تلاش برای بیرون آوردن اجساد قربانیان شروع شد.»‌

پس از چند ساعت تلاش و با وجود گازهای سمی، ماموران موفق شدند اجساد قربانیان را از داخل مخزن بیرون بکشند اما پزشک اورژانس اعلام کرد که هر سه نفر آنها به علت مسمومیت جان باخته‌اند. خبر فوت دکتر جعفریان و دو کارمند دیگر شرکت برای همکارانشان آنقدر تکان‌دهنده بود که هیچ‌کدام از آنها نمی‌خواستند این موضوع را باور کنند. اما حقیقت این بود که دکتر جعفریان جان خود را فدای نجات دو کارگری کرده بود که قبل از او وارد حوضچه مرگ شده بودند.

 

روحش شاد و یادش گرامی باد

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه