کد خبر: ۹۳۶۸

حکیم مهر - مدیر کل شیلات فارس با بیان این که سال آینده امکان تولید خاویار در استان فراهم می‌شود، گفت: هم‌اینک دو مزرعه با تولید روزانه 65 تن ماهی خاویاری در استان فعال است.

"محمدرضا سعادت" در بازدید یک‌روزه خبرنگاران از طرح‌های سازمان جهادکشاورزی فارس در شهرستان مرودشت، گفت: زمان مورد نیاز برای تولید ماهی خاویار و استفاده از گوشت آن بین 2 تا 3 سال و برای تولید خاویار بین 10 تا 11 سال است.

وی از ورود گونه‌های جدید ماهی پرورشی و خاویاری به استان خبر داد و افزود: در "خرم بید" و "استهبان" اصلاح الگوی کشت با جایگزینی تولید ماهی خاویاری توام شده است.

سعادت با تصریح این‌که هم‌اینک در استان فارس هفت نوع از 27 گونه ماهی خاویاری موجود در جهان، پرورش داده و تولید می‌شود،‌ گفت: برای استحصال خاویار در شمال کشور، ماهی‌های خاویار را می‌کشند اما در فارس با استفاده از روش "میکرو‌سزارین" امکان تداوم حیاط ماهی‌های خاویاری فراهم شده است.

سعادت با یادآوری این‌که 110 مزرعه پرورش ماهی با توان تولید 6000 تن آبزی در استان فارس فعالیت می‌کنند‌، اضافه کرد: در سطح شهرستان مرودشت بالغ بر یازده مزرعه پرورش ماهی سردآبی و گرم‌آبی فعال وجود دارد.

وی اضافه کرد: شهرستان مرودشت 14 درصد از کل تولیدات ماهی در فارس را به ‌خود اختصاص داده و در استان در رتبه سوم قرار دارد.

سعادت با اشاره به وجود 400 استخر ذخیره آب در سطح استان، گفت: هم‌اینک 25 مرکز تکثیر ماهی سردابی، گردابی و زینتی در سطح استان فعال است.

 

نظر شما
ادامه