کد خبر: ۹۲۰۳

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سفر به استان خراسان جنوبی کوره لاشه سوز سیار را افتتاح کرد.

علاوه بر این، کلنگ زنی پروژه احداث آزمایشگاه مرکزی تخصصی دامپزشکی با حضور دکتر دستور و سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه و هیأت همراه و همچنین استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند،رییس سازمان جهاد استان و مدیر کل دامپزشکی استان چهارشنبه 24 خرداد ماه سال جاری صورت گرفت.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه این مراسم گفت: فاز اول آزمایشگاه مرکزی تخصصی دامپزشکی خراسان جنوبی با همت مسوولین در سال 92 افتتاح خواهد شد و سازمان دامپزشکی قول مساعد برای تکمیل تجهیزات را تا پایان سال 92 داده است.

دکتر سید محسن دستور افزود : مرزهای شرقی از نظر شرایط بروز بیماری‌ها و بهداشت از جمله پرخطرترین مناطق در کشور هستند بنابراین وجود کوره لاشه سوز در خراسان جنوبی اقدام بسیار خوبی است. احداث این کوره در سطح کشور باید مورد استفاده قرار گیرد تا صنعت مرغداری بدون خطر شود.

این مقام مسئول گفت: افتتاح این آزمایشگاه از مصوبات سفر رییس جمهوری بوده و بخش اول اعتبارات آن در سال گذشته تامین شده است.

دستور با اشاره به اینکه اگر بیماری وارد خراسان جنوبی شود به سرعت می‌تواند به سایر استان‌ها انتقال پیدا کند، تصریح کرد: باید از لحاظ بهداشتی اقداماتی که انجام می شود از دقت بالایی برخوردار باشد. با توجه به اینکه خراسان جنوبی از دیگر استان‌ها فاصله دارد امیدواریم این آزمایشگاه یک مرجع منطقه‌ای باشد.

استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی باعت توسعه متوازن کشاورزی و رفع مشکلات اشتغال استان خواهد شد. وجود 460 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و ارتباطات با واسطه با کشور پاکستان علاوه بر داشتن مزیت‌های بسیار، مشکلاتی را ایجاد کرده که نیاز به کنترل بیش از حد دارد.

قهرمان رشید ادامه داد: در حال حاضر مجوز ورود دام زنده از افغانستان به خراسان جنوبی گرفته شده و مقدمات کار برای احداث کشتارگاه‌ها در مبادی ورودی شهرستان‌های نهبندان، سربیشه و بیرجند فراهم شده است. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده‌ای نزدیک در بحث ورود دام زنده از کیفیت و کمیت بالایی برخوردار خواهیم شد.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه