کد خبر: ۹۱۲۱

حکیم مهر - معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از معرفی میرشکار به شهرداری برای معدوم سازی حیوانات مزاحم خبر داد.
تورج قاسمی اظهار کرد: بر اساس قانون، وزارت کشور و فرمانداری‌ها در داخل شهرها و دهیاری‌ها و بخشداری‌های در خارج از شهرها مسئولیت نظارت بر معدوم و تلف کردن حیوانات مزاحم را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه در این رابطه اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان چندین جلسه را با فرمانداری‌های استان زنجان برگزار کرده است، افزود:‌ میر شکار به شهرداری برای همکاری برای معدوم سازی این حیوانات مزاحم سگ‌های ولگرد معرفی شده است.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان ادامه داد: در صورت درخواست بخشداری با هماهنگی دامپزشکی استان زنجان نسبت به معدوم سازی این حیوانات اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان بیشتر از وظایف خود در این زمینه اقدام می‌کند، یادآور شد: همکاری با سازمان‌های ذی‌ربط برای معدوم سازی حیوانات مزاحم از برنامه‌های این اداره کل است.

قاسمی بر ضرورت پیگیری این موضوع از سوی فرمانداری‌های تاکید کرد و گفت: برخی از افراد به ویژه میر شکارها به دلیل اعتقادات خاص خود برای معدوم سازی اقدام نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه طبق دستورالعمل‌های ارائه شده باید حیوانات مزاحم زنده‌گیری شده و در مرکزی که به این منظور در نظر گرفته شده است نگهداری شوند، افزود: در صورت تشخیص ولگرد بودن حیوانات، نسبت به معدوم سازی اقدام می‌شود.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان ادامه داد: از سگ‌های با ارزش برای گله‌داری استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه این اداره کل آمادگی لازم را برای همکاری با دستگاه‌های ذیربط دارد، افزود: باید در این زمینه شهرداری اقدامات لازم را انجام دهد.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه