کد خبر: ۹۰۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - مدیر پایگاه اینترنتی دیده‌بان حقوق حیوانات از فعالیت نمایشگاهی که حیوانات در آن در شرایط بسیار بدی نگهداری می‌شوند خبر داد و گفت: در این نمایشگاه یک خرس در شرایطی به غل و زنجیر کشیده شده که مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست هیچ برخوردی نمی‌کنند.

شهرام امیری شریفی با بیان این مطلب و با اشاره به تصاویر منتشر شده از نمایشگاه انسان، طبیعت و حیوانات در اراک افزود: این نمایشگاه که در آن سابقه فرار یک قلاده خرس در یکی از شهرهای کشور وجود دارد با مجوزهای خاص اقدام به حمل، نگهداری و نمایش حیوانات در شرایط بسیار اسفناک می کند.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه مدتهاست مشغول سفر به استان های مختلف و نمایش حیوان آزاری است ولی این بار به بهانه آشنا کردن مردم با تنوع زیستی در اراک برگزار شده است.

به گفته شریفی اداره کل محیط زیست استان مرکزی در این نمایشگاه غرفه ای به مساحت ۳۶ متر مربع دارد و مسوولین آن معتقدند با این فعالیت گامی دیگر در نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست برداشته اند.

به اعتقاد وی، وقتی کار فرهنگی با مجوز سازمان محیط زیست این گونه باشد، شکار خرس و پلنگ و انواع و اقسام حیوان آزاری به دست افراد نا آگاه جامعه چندان هم عجیب نیست.

شریفی اظهار داشت: در حالیکه مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست به چنین آزارنمایی هایی مجوز فعالیت رسمی می دهند، بهتر است تعریف خود از حیوان آزاری را جهت تنویر افکار عمومی ارایه و اعلام کنند در چه شرایطی با نگهداری گونه های حیات وحش برخورد می کنند.

شریفی تصریح کرد : در تصاویر منتشر شده از این نمایشگاه، خرسی مشاهده می شود که برای آشنایی مردم با تنوع زیستی کشور، در قفسی تنگ از سر استیصال حرکات عصبی انجام می دهد و به گردن آن قفل و زنجیر فلزی مخصوص بستن ماشین و موتورسیکلت بسته شده است.

این نمایشگاه از چهارم خرداد ماه سال جاری به مدت 10 روز از ساعت 16:30 الی 21:30 در محل نمایشگاه های بین المللی غرب ایران پذیرای بازدیدکنندگان است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
0
0
خواهش می کنم اگر به انجمن های حمایت از حیوانات یا هر ارگان دولتی که دسترسی دارید در مورد این نمایشگاه اطلاع رسانی کنید تا بلکه از فعالیتشان جلوگیری شود چون همانند سال گذشته در بسیاری از شهرها می خواهند نمایشگاه را برپا کنند من سال گذشته شاهد وضعیت بسیار بد و اسفناک نمایشگاه در همدان بودم.
به نظرم این مساله اهمیتش کمتر از توهین به دامپزشکان و مسایل صنفی مان نیست.
ممنونم
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۲
0
0
برپایی نمایشگاهی با این وضع، واقعا تاسف بار است.
نظر شما
ادامه