کد خبر: ۹۰۶۸

حکیم مهر - با اتمام فعالیت‌های تحقیقاتی مربوط به ماهی تیلاپیا، زیرساخت‌های لازم برای ورود محدود این آبزی به چرخه تولید فراهم می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: انجام تحقیقات بر روی ورود گونه جدیدی به اسم تیلاپیا در استان یزد به اتمام رسیده است و تمامی مراحل مختلف تکثیر و تولید آن نیز با موفقیت طی شده است.

غلامرضا رازقی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده و تعاملات مختلف با سازمان حفاظت محیط زیست کشور امکان پرورش این گونه باید فقط در آب‌های بسته و غیرساحلی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به‌دلیل آنکه امکان مهاجم بودن این گونه وجود دارد، نمی‌توان آنها را در آب‌های ساحلی پرورش داد.

رازقی ادامه داد: پرورش تیلاپیا در استان‌های غیرساحلی امکان‌پذیر است. به‌گونه‌ای که اجازه پرورش در استان‌هایی چون سمنان و کرمان داده شده است.

وی تصریح کرد: انجام فعالیت‌های تحقیقاتی تمامی موارد مربوط به تهیه لارو و سایر مراحل رشدی این گونه را تحت بررسی قرار داده است.

آماده‌سازی لارو تیلاپیا برای تولید انبوه

این مقام مسئول درباره زمان ورود تیلاپیا به چرخه تولید یادآور شد: در حال حاضر لارو این گونه آبی در حال آماده‌سازی است و به میزان انبوه وجود ندارد و لازم است تا انبوه‌سازی برای آن انجام شود تا بتوانیم از این آبزی در سایر استان‌ها استفاده کنیم.

رازقی تأکید کرد: شرایط پرورش این گونه در حال آماده‌سازی است و قرار است تولیدات اولیه در مزارع بافق استان یزد انجام شود.

وی در پایان اظهار داشت: با تولید انبوه لارو این گونه آبزی امکان توسعه آن در سایر استان‌های غیرساحلی وجود دارد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه