کد خبر: ۸۹۹۶

حکیم مهر - در راستای توسعه آبزی‌پروری در کشور، خلیج گرگان به‌عنوان یکی از مناطق مستعد برای تولید خاویار پرورشی تحت مطالعه است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: منطقه گمیشان استان گلستان دارای شرایط بسیار مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی به‌خصوص پرورش میگو است.

غلامرضا رازقی افزود: در راستای توسعه بخش کشاورزی در کشور، استان‌ها و مناطق مختلف تحت بررسی قرار گرفته و بر اساس آن، برخی از مناطق به‌عنوان مناطق مستعد شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: منطقه گمیشان قابلیت دارد تا در سطحی معادل هفت هزار هکتار میگوی پرورشی در آن به تولید برسد.

رازقی ادامه داد: در این منطقه، مراکز تکثیر و فرآوری میگو نیز مدنظر قرار گرفته و با جلسات برگزارشده، عملیات اجرایی توسعه این منطقه آغاز شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون در سطحی معادل چهار هزار هکتار فعالیت‌های مطالعاتی به اتمام رسیده و در این راستا از حضور فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی، مردم و سایر سرمایه‌گذاران استفاده شده است.

بیش از 500 هکتار منطقه گمیشان آماده برای پرورش میگو

این مقام مسئول یادآور شد: از سال گذشته توسعه این منطقه به‌عنوان پایلوت تحت بررسی قرار گرفته و حدود 200 هکتار به زیر کشت پرورش میگو رفته است و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود که بیش از 500 هکتار از این منطقه برای پرورش میگو آماده شود.

رازقی تأکید کرد: سرمایه‌گذاران در دو گروه نیازمند به تسهیلات و گروهی که بدون تسهیلات اعلام آمادگی برای تولید و توسعه در این منطقه کرده‌اند، در حال انجام فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم برای توسعه آبزی‌پروری توسط سازمان شیلات محیا می‌شود و سپس سرمایه‌گذاران در این منطقه به فعالیت می‌پردازند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از برنامه‌ریزی برای خاویار پرورشی در خلیج گرگان که در منطقه آشوراده و میان‌کاله قرار دارد و جزو یکی از مناطق بندر ترکمن است خبر داد و گفت: انجام فعالیت‌های مطالعاتی در این منطقه در حال انجام است و امیدواریم با سرمایه‌گذاری مناسب بتوانیم طرح توسعه کشاورزی در این منطقه و سایر مناطق کشور را به اتمام برسانیم.

رازقی در پایان افزود: سازمان شیلات قصد دارد طرح‌ها و پروژه‌های بسیاری را در مناطق مستعد کشور برای انجام فعالیت‌های شیلاتی و آبزی‌پروری اجرایی کند.

 

نظر شما
ادامه