کد خبر: ۸۹۷۰

حکیم مهر - معاون بهداشتی و قائم مقام سازمان دامپزشکی کشور، با بیان اینکه اکنون 65 کشتارگاه صنعتی در سطح کشور فعالیت دارد، گفت: احداث و ساماندهی کشتارگاه های صنعتی از سیاست های جدی سازمان دامپزشکی است. 
دکتر محسن مشکوة، پنجشنبه 28 اردیبهشت ماه سال جاری در آیین معرفی مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان با تاکید بر اینکه گوشت پس از ذبح شدن نباید مورد مصرف قرار گیرد، افزود: گوشت پس از ذبح باید 24 ساعت در سردخانه زیر صفر فریز و سپس از کشتارگاه خارج شود.

وی با اشاره به اینکه با احداث کشتارگاه صنعتی در هر منطقه مشکل فریز شدن گوشت بر طرف می شود، گفت: سازمان دامپزشکی برای احداث کشتارگاه، آماده ارائه تسهیلات به بخش خصوصی است که در منطقه جنوب کرمان هم این آمادگی وجود دارد.

مشکوة، با بیان اینکه اقتصاد بهداشت عمومی و امنیت غذایی از وظایف اصلی دامپزشکی محسوب می شود، افزود: سهم بخش کشاورزی در اشتغالزایی 23 درصد و در تولید ناخالص ملی 31 درصد است.

وی گفت: در بخش سرمایه گذاری دام و طیور، 315 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که این سرمایه گذاری نقش موثری در تامین مواد پروتئینی در سطح جامعه دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای حفظ و حراست از سرمایه گذاران در بخش دام و طیور باید اقدامات مهمی صورت گیرد که یکی از این اقدامات مقابله با بیماری های دامی است و در این زمینه سازمان دامپزشکی اقدامات موثری را در سطح کشور انجام داده است.

قائم مقام سازمان دامپزشکی، با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال 'تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی'، افزود: رسالت امسال سازمان دامپزشکی حرکت در مسیر تحقق این شعار است.

مشکوة، بهداشت عمومی را از دیگر وظایف سازمان دامپزشکی ذکر کرد و گفت: برای پیشگیری و کنترل بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام این سازمان رسالت خود را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: سازمان دامپزشکی نیز برای تامین امنیت غذایی در بخش دام و طیور نقش موثری دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال به عنوان سال تنظیم کیفیت محصولات کشاورزی از سوی وزیر جهاد کشاورزی نامگذاری شده، لذا تمامی دستگاه های مربوط مکلف هستند برای تولید محصولات با کیفیت و تنظیم سلامت غذایی این موضوع را در اولویت قرار دهند.

مشکوة همچنین با اشاره به برخی کمبودها در منطقه، اظهار داشت: چارت ادارات جدید التاسیس در جنوب، آزمایشگاه مرجع جنوب، راه اندازی مرکز تحقیقات امور دام مشکلاتی است که سازمان دامپزشکی برای رفع آنها قول مساعد می دهد.

در این آیین از خدمات 'علیرضا رجایی' تقدیر و 'ابراهیم توکلی' به عنوان مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان معرفی شد.

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه