کد خبر: ۸۹۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی با بیان اینکه در سالجاری میزان واکسیناسیون جمعیت دامی کشور را 10 درصد کاهش خواهیم داد، گفت: هم اکنون در حال مطالعه و بررسی کاهش میزان واکسیناسیون در جمعیت طیور صنعتی کشور هستیم اما هنوز به جمع بندی نهایی در این باره نرسیده‌ایم.
دکتر محسن مشکوه درخصوص برنامه سازمان دامپزشکی برای واکسیناسیون دامها در سالجاری گفت: با توجه به اینکه سال گذشته 242 میلیون واکسیناسیون نوبت سردر جمعیت دامی کشور که درحدود 800 میلیون راس است، انجام شده است، امسال قصد داریم این میزان را به 10 درصد کاهش دهیم.


وی خاطرنشان کرد: در سالجاری می خواهیم فرآیند واکسیناسیون را به صورت هدفمند انجام دهیم، یعنی به جای انجام واکسیناسیون به صورت بومی و فراگیر این کار را فقط در جمعیت‌های هدف انجام دهیم تا نتیجه بهتری عایدمان شود.

به گفته مشکوة براساس برنامه ریزی های انجام شده امسال قرار است 220 میلیون واکسیناسیون نوبت سر در جمعیت دامی کشور صورت گیرد.
معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی در مورد برنامه این سازمان برای واکسیناسیون طیور در سال 91 عنوان کرد: سال گذشته 7 میلیارد دوز واکسن در جمعیت یک میلیارد قطعه ای مرغ صنعتی توزیع شد که ممکن است درسال جاری همین میزان دوز واکسن را در جمعیت طیور صنعتی کشور توزیع کنیم.
وی افزود: هم اکنون درحال مطالعه و بررسی کاهش میزان واکسیناسیون در جمعیت طیور صنعتی کشورهستیم اما هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم.
مشکات در بخش دیگری از این گفتگو درخصوص اقدامات سازمان دامپزشکی برای تولیدکنندگان میگو گفت: با توجه به اینکه مهمترین بیماری که پرورش دهندگان میگو با آن درگیر هستند بیماری ویروسی "لکه سفید" است، ما توصیه می کنیم که تولیدکنندگان این محصول با رعایت کامل مسائل بهداشتی مانند ضدعفونی کردن استخرهای پرورش میگو از بوجود آمدن و شیوع این بیماری جلوگیری کنند.
وی افزود: اساسا برای آبزیان و میگو نمی توان داروی خاصی تولید کرد و فقط باید با مدیریت بهداشتی استخرهای پرورش آبزیان و میگو را از بیماری‌های مختلف مصون داشت.
معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی همچنین از معرفی میگو به عنوان یک آبزی ارگانیک از سوی سازمان دامپزشکی در آینده نزدیک خبر داد.
آبزی پروری ارگانیک شامل اجزایی است که اطمینان می دهد فعالیت آبزی پروری سازگار با طبیعت است و موجود تحت پرورش در شرایط بهداشتی و سلامتی طبیعی قرار دارد.

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کدخدا
|
-
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
0
0
سلام این تیتر شما منو یاد این تیتر انداخت:
واكسيناسيون شاربن(سياه زخم) در كرمان هدفمند مي شود
البته بیشتر که توجه کردم دیدم کمی تفاوت دارند
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
0
0
این در حالی است که سازمان دامپزشکی با عقد قرارداد (شفاهی) تست واکسن های رنگ ووارنگ طیور را به سه دانشکده آزاد می دهد و فقط صورت ظاهری ارزیابی انجام می پذیرد مثلا بار ها کارآیی واکسن ها بدون چلنج و مشاهده عدم بروز بیماری دال بر موثر بودن ایمنی واکسن مجوز ورود داده است
نظر شما
ادامه