کد خبر: ۸۸۷۴

حکیم مهر - نتایج بررسی‌های انجام‌شده در دانشگاه علوم پزشکی تبریز نشان می‌دهد دوغ کاهنده کلسترول تأثیر بسزایی در کاهش کلسترول و افزایش چربی‌های مفید خون و تقویت سیستم دفاعی بدن دارد.

دانشیار گروه آموزشی علوم دامی دانشگاه تبریز با اعلام این مطلب گفت: در بررسی‌های انجام‌شده در دانشگاه علوم پزشکی تبریز مشخص شده این دوغ میزان قند خون و بیماری‌های عفونی را در افراد کاهش داده و سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند.

اکبر تقی‌زاده افزود: دوغ غنی شده پروبیوتیک بر روی بیماران دیابتی و ورزشکاران آزمایش شده و به نتایج مشخصی دست پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نتایج آزمایشات بر روی افراد نشان می‌دهد مصرف این دوغ کلسترول بد را کاهش و کلسترول خوب  موجود در خون را افزایش می‌دهد.

تقی‌زاده با اظهار امیدواری از کاهش بیماری‌های دیابتی در کشور ادامه داد: بیماری‌ دیابت به‌صورت فزاینده‌ای در کشور افزایش پیدا کرده و امیدواریم این طرح نقش در کاهش این بیماری داشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: این طرح به‌صورت مشترک بین سه دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و بخش دیابت آذربایجان شرقی انجام شده و با هماهنگی‌های صورت‌گرفته تصمیم بر تولید انبوه این محصول در صنایع لبنی گرفته شده است.

 

نظر شما
ادامه