کد خبر: ۸۷۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان طارم گفت: علی‌رغم هماهنگی با شهرداری و بخشداری‌های شهرستان برای صدور مجوز میرشکار برای مقابله با حیوانات درنده، تا به امروز مراجعه کننده نداشته‌ایم.

"علیرضا حیدری" اظهار کرد: با توجه به اینکه صدور هرگونه مجوز شکار در اختیار اداره‌کل حفاظت محیط زیست قرار دارد و از آنجایی که در شهرستان طارم هرازگاهی حمله گرگ‌ها موجب بروز مشکلاتی برای اهالی می‌شوند، طبق هماهنگی‌های صورت گرفته مجوز دفع حیوان، برای متواری کردن با سلاح‌های شکاری مجاز اخذ شده و هماهنگی با شهردار و بخش‌داری‌های شهرستان به عمل آمده است، ولی تاکنون فردی به‌عنوان میرشکار به این اداره مراجعه نکرده است.

وی با بیان اینکه سرشماری گرگ‌ها در دستور کار این اداره نیست، گفت: نمی‌توان گفت حمله اخیر گرگ‎ها به گله‌های گوسفندان تفاوتی با گذشته داشته است یا نه، زیرا طی سال‌های گذشته نیز شاهد اتفاقاتی از این دست در شهرستان بوده‌ایم.

حیدری خاطرنشان کرد: دامداران باید توجه داشته باشند با نگهداری دام‌ها در محلی امن و با استفاده از تاسیسات ایمن همچنین توجه به بیمه وام‎ها می‌توانند از بروز هرگونه خسارت و ضرر و زیان احتمالی پیشگیری کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در 5 سال گذشته درخصوص انتقال دامداری‌های حومه شهر آب‌بر به مکانی مناسب و مشخص، مکاتبات و پیگیری‌های لازم صورت گرفت که لازم است مسئولان مرتبط و خود دامداران در این مورد جدیت بیشتری داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم تاکید کرد: این گونه اتفاقات همان طور که موجب نگرانی مردم می‌شود، موجب نگرانی مسئولان نیز هست و از آن جا که این اداره یک دستگاه حاکمیتی و نظارتی است، شهروندان با معرفی میرشکار این اداره را جهت جلوگیری از هرگونه رخدادی که موجب ضرر و زیان خود اهالی می‌شود، یاری کنند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
0
0
سلام
میرشکار به چه معناست؟ممنون
کیانی
|
-
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
0
0
درود بر شما.
میرشکار به شکار چی با تجربه گفته می شود و در زبان محلی کسی است که شکار را در شلیک اول بزند.
نظر شما
ادامه