کد خبر: ۸۷۳۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیاری از بیماری‌های گوارشی این استان حاصل استفاده از گوشت مرغ زنده است که در برخی اماکن خرید و فروش می‌شود.
دکتر محسن صادقی در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان که به همراه معاون دامپزشکی کشور صورت گرفت، بیان کرد: امروز دغدغه‌هایی در استان ما وجود دارد مبنی بر اینکه مرغ‌هایی که در کشتارگاه‌ها به بازار عرضه می‌شوند با دست کشته نمی‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: مردم استان ما بدانند که ما تنها وزارتخانه‌ای در کشور هستیم که نمایندگی ولی‌فقیه در آن مستقر است و همه کارها و افعال ما زیر نظر این نهاد صورت می‌گیرد.

صادقی ادامه داد: در همه ادارات دامپزشکی ما نیر نمایندگی ولی فقیه وجود دارد و در مجلس در سال 89 نیز تصویب شده دام‌هایی که در کشور ذبح می‌شوند تحت نظارت شرعی باشند.

این مسئول با بیان اینکه تعداد سه کشتارگاه صنعتی در استان ما وجود دارد، گفت: در هر یک از این سه کشتارگاه یک روحانی از نهاد نمایندگی بر ذبح دام و طیور نظارت کامل دارند.

صادقی به مشخصات ذابحین در کشتارگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد نیز اشاره کرد و گفت: ذابحین ما همه افرادی آموزش دیده هستند که امتحان داده و در آزمون ورودی پذیرفته شده‌اند و کارت ذبح در اختیار دارند.

وی به مرغ‌های بسته‌بندی شده در بازار استان اشاره کرد و بیان داشت: همه این مرغ‌ها کد بهداشتی داشته و تحت نظارت بازرسین بهداشتی و شرعی هستند.

صادقی از لیبل‌بندی گوشت‌های دامی در این استان خبر داد و گفت: این گوشت‌ها به دلیل اینکه قابل ردیابی باشند علاوه بر کدگذاری، لیبل‌بندی نیز می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم مرغ و گوشت دامی مورد مصرف خود را حتما از فروشگاه‌ها و واحدهای مجاز خریداری کنند، تاکید کرد: مردم این استان جدا از خرید مرغ زنده خودداری کنند چراکه بسیاری از بیماری‌های گوارشی کنونی رایج در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل استفاده از همین مرغ‌های زنده فروشی است.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
تکنسین بهداشت
|
-
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
0
0
به اطلاع میرساند که مرغ زنده ودیگر پرندگان اعم از اردک غاز و بوقلمون به هر میزان که لازم دارید در کوچه ها و معابر شهرستانهای استان اذربایجانغربی بفروش میرسد
محمدرضا
|
-
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
0
0
مشكلات گوارشي يعني چه؟ چرا مطلب را روشن توضيح نداده ايد. چه فاكتورهايي باعث بروز مشكلات گوارشي شده؟ و چه مراجعي اين گزارشات را تاييد كرده اند كه شما اين موضوع را اين قدر مهم جلوه داده ايد؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
همیشه یه مشت دروغ تحویل مردم میدن
مرغ زنده اتفاقا اگه خریداری بشه و مدت دو روز در منزل نگهداری بشه وسپس ذبح بشه بسیاری از موادی آنتی بیوتیک که سبب بیماری میشه و بهش خورانده شده تا زودتر چاق بشه از بدن مرغ خارج میشه
نظر شما
ادامه