کد خبر: ۸۷۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی کشور از نحر (ذبح) سالانه حدود 30 هزار نفر شتر در کشور خبر داد.

دکتر سیدمحسن دستور در مراسم گشایش اولین کنگره ملی شتر که در محل هتل پردیسان مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه پس از استان اصفهان، خراسان رضوی دومین استان به لحاظ کشتار شتر در کشور است، عنوان کرد: استحصال گوشت شتر سالیانه در کشور حدود 5 هزار تا شش هزار تن است.

وی با اشاره به اینکه مصرف گوشت شتر در سبد خانوار بسیار پایین است، تصریح کرد: باید راهکارها و برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار قرار گیرد تا حجم مناسب و ایده آلی از گوشت مصرفی خانوارها از گوشت شتر تامین شود؛ بیماری‌های رایجی که در این حیوان وجود دارد در طی سال‌های گذشته شناسایی شده و اقدامات خوبی در راستای درمان آن‌ها انجام گرفته است.

معاون وزیرجهادکشاورزی اضافه کرد: با توجه به استعداد و توانی که در کشور موجود است متاسفانه پیشرفت مناسبی در رابطه با پرورش و رشد شتر نداشته‌ایم که باید مقدمات کار برای عملکردهای بهتر و ارزشمندتر انجام شود.

وی نظارت‌های بهداشتی بر فرآورده‌های شتر را در کشتارگاه‌ها از موارد مهم دانست و گفت: در حال حاضر میزان تولید شیر شتر بسیار اندک است که این رقم را با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که داریم باید افزایش دهیم. پروتکل‌های بهداشتی بین کشورهای منطقه و کشورهای همسایه امضا شده تا موضوع کنترل بیماری‌های ترددی را پیگیری کنیم.

اولین کنگره ملی شتر در مشهد مقدس 29 فروردین ماه سال جاری آغاز بکار کرد و تا 30 فروردین ادامه خواهد داشت.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمدفتح اللهی
|
-
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
0
سلام:لطفا درخصوص دامپروریهای شتردرمشهداطلاعات کامل بدهید.ونیزمحلهایی که بشودشیر شترسالم وتازه تهیه کرد رامعرفی نمایید.ومن الله توفیق.
نظر شما
ادامه