کد خبر: ۸۶۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: به دنبال اجرای برنامه ملی پایش باقیمانده های دارو، سموم، فلزات سنگین و رنگ ها در فرآورده های شیلاتی، نام ایران هر سال در لیست کشورهای مجاز برای صادرات میگو به اتحادیه اروپا ابقا می شود.

دکتر سید محسن دستور افزود: با اجرای این برنامه در مزارع پرورش میگو در استان های ساحلی و پس از تایید نتایج آزمایش ها بر روی نمونه ها توسط آزمایشگاه های بین المللی مرجع، محصولات شیلاتی ایران جزو محصولات مجاز برای صادرات به کشورهای عضو این اتحادیه قرار گرفت.
رئیس سازمان دامپزشکی همچنین در مورد برنامه ملی پایش باقیمانده های دارو، سموم، فلزات سنگین در ماهی قزل آلا گفت: این برنامه برای نخستین بار در سال 1389 تدوین و اجرا شد.
وی گفت: در زمینه تعیین و اعلام رسمی حداکثر مجاز باقیمانده ها در فرآورده های دامی، ضمن تشکیل کارگروه مربوط و برگزاری نشست های کارشناسی با مشارکت کلیه مراجع اقداماتی صورت گرفته است.
به گفته دکتر دستور، در این راستا حداکثر مجاز باقیمانده های دارو، سموم و فلزات سنگین و رنگ ها در ماهی قزل آلا، شیر، گوشت مرغ و همچنین عسل تعیین و اعلام شده و به زودی موارد مربوط به سایر فرآورده های خام دامی نیز اعلام می شود.
دکتر دستور اضافه کرد: در این راستا برنامه پنج ساله پایش باقیمانده ها از سال 1388 با پایش باقیمانده ها در شیر آغاز شد و در سالهای بعد از آن، برنامه پایش باقیمانده ها در عسل و مرغ صورت گرفت و در سال جاری نیز پایش باقیمانده ها در گوشت قرمز انجام می شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: برنامه ملی پایش باقیمانده ها در تخم مرغ نیز در سال جاری اجرایی می شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
0
0
این یکی از بهترین خبرهای نوشته شده طی چند سال اخیر می باشد .
نظر شما
ادامه