کد خبر: ۷۸۵۵۸

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد، گفت: بازرسان بهداشتی این شبکه بیش از 2 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی را از یک کارگاه غیر مجاز فرآوری، کشف و توقیف نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد، «دکتر محمد سیاح» اظهار داشت: این کارگاه غیر مجاز که بدون اخذ مجوز و پروانه های بهداشتی لازم از سوی دامپزشکی و بصورت شبانه فعالیت می نمود، با گزارشات مردمی و پیگیری های قضایی، کشف و محموله ها توقیف گردید.

وی، یادآور شد: در این فعالیت بازرسان بهداشتی دامپزشکی، مقدار 2 هزار و 140 کیلوگرم گوشواره و پوست مرغ غیر بهداشتی را که بر اساس مستندات و مشاهدات کارشناسی، قرار بود تبدیل به گوشت چرخکرده شود، کشف و توقیف نمودند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد، در ادامه اظهار داشت: فرآوری، قطعه بندی و بسته بندی هرگونه فرآوردهای خام دامی فقط از طریق اخذ مجوز و پروانه بهداشتی از سوی دامپزشکی و در حضور دامپزشک مسئول فنی بهداشتی امکان پذیر می باشد.

سیاح ،خاطر نشان ساخت: در حال حاضر 52 مرکز بسته بندی و فرآوری گوشت قرمز و گوشت مرغ با نظارت 65 کارشناس دامپزشکی در سطح شهرستان مشهد مشغول فعالیت می باشند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد، در پایان از شهروندان گرامی درخواست نمود: در راستای پایداری و برقراری امنیت غذایی شهروندان و زائرین بارگاه ملکوتی امام مهربانی ها، در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر بهداشتی در حوزه دام و انواع فرآورده های خام دامی از سوی افراد سودجو، موضوع را سریعاً از طریق سامانه ارتباطی 1512 و شماره تلفن های 35-37250025 به شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد اطلاع رسانی نمایند.

 

نظر شما
ادامه