کد خبر: ۸۵۳۷

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی بوشهر و آذربایجان شرقی

 

معاون دامپزشکی استان بوشهر خبر داد :
صادرات 52 هزار راس دام زنده از استان بوشهر


معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر از صادرات بیش از 52 هزار راس دام زنده از این استان سال‌جاری خبر داد.
دکتر محمد مهدی سیمرونی اظهار داشت: این آمار مربوط به اسفندماه امسال است.

وی افزود: در راستای فعالیت مستمر و پیگیر واحد قرنطینه این اداره کل در اسفندماه سال‌جاری بالغ بر 52 هزار راس دام زنده ورودی از استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، فارس و آذربایجان غربی از استان بوشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر در ادامه افزود: صادرات دام زنده در اسفندماه سال‌جاری افزایش چشمگبری داشته است بطوری که این رقم تقریباً 7.5 برابر آمار صادرات دام در بهمن سال‌جاری بود است.

 

--------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی خبر داد :
کشتار 334 هزار راس دام و 19 میلیون قطعه طیور در آذربایجان شرقی


مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: در سال 1390 بیش از 334 هزار راس دام و بیش از 19 میلیون و 500 هزار قطعه مرغ به صورت کاملا بهداشتی کشتار و در اختیار مردم قرار گرفته است.
دکتر بهراد زندیه در راستای طرح تشدید کنترل و نظارت بر بهداشت عمومی وی‍ژه ایام نوروز که به بازدید کشتارگاه‌های صنعتی طیور رفته بود، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور استان با آمادگی کامل به استقبال نوروز می‌روند.

وی با اشاره به اینکه احداث و توسعه کشتارگاه‌های صنعتی دام در استان یکی از ضروری‌ترین اقدامات برای تأمین بهداشت و سلامت جامعه و نیز تأمین مواد پروتئینی سالم و بهداشتی است، گفت: در حال حاضر در استان آذربایجان شرقی 11 کشتارگاه صنعتی طیور و  دو کشتارگاه صنعتی دام در حال فعالیت هستند که همگی تحت نظارت دامپزشکی از کیفیت بالای برخوردار است.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی افزود: یکی از اهداف مهم کشتارگاه‌ها تأمین گوشت بهداشتی و رسانیدن آن مطابق با موازین شرع مقدس اسلام به دست مردم است که در سال 1390 بیش از 334 هزار راس دام و بیش از 19 میلیون و 500 هزار قطعه مرغ به صورت کاملا بهداشتی کشتار و در اختیار مردم قرار گرفته است که کارشناسان ما بر تمام مراحل قبل، حین و بعد کشتار نظارت داشته‌اند.

وی با تأکید بر نقش و اهمیت موثر کشتارگاه‌ها در تامین سلامت و بهداشت عمومی جامعه افزود: در استان آذربایجان شرقی تمام گوشت‌های  استحصالی از کشتارگاه‌های دام و طیور تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی بوده و از استاندار بسیار بالایی برخوردار هستند.

زندیه اعلام کرد: امروزه پیشگیری و بهداشت در جوامع جهانی جایگاه و منزلت خویش را به درستی پیدا کرده و فاکتور بهداشت به عنوان یکی از معیارهای مهم سنجش میزان پیشرفت کشورهای جهان مطرح است و دامپزشکی بدین منظور تمام تلاش خود را در راستای ارتقا بهداشت عمومی در جامعه به کار بسته که کاهش چشمگیر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام گواه این موضوع است.

 

نظر شما
ادامه