کد خبر: ۸۴۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت : سیستم پایش و مراقبت از بیماری ها در بخش آبزیان برقرار شده و حداکثر تا نیمه سال آینده این سیستم مورد استفاده قرار می گیرد.
دکتر سید محسن دستور در جلسه شورای مدیران کل دامپزشکی استانها که صبح ( دوشنبه ) پانزدهم اسفند ماه در محل سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد افزود: سیستم پایش و مراقبت از بیماری ها در دام قبلا انجام شده بود، در طیور در سال گذشته اجرا شد که در بخش آبزیان نیز هم اکنون در حال اجرا است.


وی ادامه داد: در سیستم پایش و مراقبت از بیماری های طیور، تمامی  اطلاعات نظیر جوجه ریزی، بروز کانون و حذف کانون و همچنین اقدامات قرنطینه ای پیش بینی شده و در دسترس است.
دکتر دستور تصریح کرد : 90 درصد برنامه اجرای سیستم پایش و مراقبت از بیماری ها در بخش طیور پیاده شده و در حال اجرا و استفاده است.
وی اضافه کرد: علی رغم مشکلات و کمبودهایی که در حوزه کاری سازمان دامپزشکی وجود دارد، اقدامات مناسب و موثری در دو سال گذشته در بخش های بیماری تب برفکی، حوزه نظارت بهداشتی، تشخیص، ساماندهی کشتارگاه ها، تشکیل کمیته ملی کدکس، بیماری های مشترک، واگذاری به بخش خصوصی و غیره انجام شده است.
وی در حضور وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در بخش بیماری تب برفکی با توجه به مطرح بودن هشدارهای جهانی تعداد کانون های این بیماری نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور، اضافه کرد: در حوزه نظارت بهداشتی، طرح پایش باقیمانده ها با اولویت اول در سال گذشته در دستور کار بود.
وی افزود: در سال 90 طرح پایش باقیمانده ها روی ماهی قزل آلا و در سایر فرآورده ها اجرایی شد و برای سال آینده هم طرح پایش باقیمانده ها برای محصولات مختلف ازجمله شیر، گوشت مرغ، گوشت قرمز و ماهی و تخم مرغ تدوین شده که به اجرا گذاشته می شود.


دکتر دستور افزود: ساماندهی کشتارگاه ها در وضعیت مناسبی قرار دارد و طی سالهای اخیر در بسیاری از استان ها کشتارگاه های دام صنعتی احداث شده و تعداد کشتارگاه های سنتی با کاهش مواجه بوده است.
وی همچنین به تشکیل کمیته ملی کدکس اشاره کرد و گفت : در این بخش تدوین معیارها مورد توجه قرار می گیرد و جلسات این کمیته هم به طور منظم در حال اجرا است.
به گفته دکتر دستور، در ارتباط با بیماری های مشترک اقدامات مناسبی انجام شده است و توسعه فعالیت دراین قسمت را هنوز در دست اجرا داریم.
وی همچنین در مورد اجرای اصل 44 گفت: در حوزه واگذاری ها به بخش خصوصی، در بعضی از قسمت ها تا 80 درصد فعالیت های مرتبط با حوزه دامپزشکی، بخصوص بخش های درمان و تشخیص به بخش خصوصی واگذار شده است.
جلسه شورای مدیران کل دامپزشکی استانها در محل سازمان دامپزشکی با حضور وزیر جهاد کشاورزی از دوشنبه پانزدهم اسفند ماه سالجاری آغاز بکار کرد و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
0
0
............ لطفا ترجمه کنید: دکتر دستور تصریح کرد : 90 درصد برنامه اجرای سیستم پایش و مراقبت از بیماری ها در بخش طیور پیاده شده و در حال اجرا و استفاده است. اگه پیاده شده که نمیتونه تازه در حال اجرا باشه ؟؟؟؟ اگه اجرا شده پس چرا نیوکاسل صنعت رو داره می خوابونه ؟؟؟ یعنی یکی نیست یه چیزی بگه؟؟؟؟؟؟؟؟//
دکتر رسولی
|
-
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
0
0
باسلام، فکر می کنم یک برنامه پایش برنامه ای است که بطور مستمر ادامه خواهد داشت بنابراین نیاز به ترجمه ندارد. کاری است که شروع شده، در حال اجراست و ادامه خواهد داشت. حالا اینکه برنامه چقدر موفق بوده امر دیگری است. با تشکر
نظر شما
ادامه