کد خبر: ۸۳۵۹

حکیم مهر - مصرف‌کننده شیر خشک وارداتی صنایع شیرینی، شکلات و بیسکوئیت هستند و آزاد شدن واردات آن تنها به معنای تعادل بازار شیر صورت گرفته است.

مشاور انجمن صنایع لبنی با اعلام این مطلب گفت: هرچند دولت واردات شیر خشک به کشور را آزاد اعلام کرد، اما این اقدام تنها در جهت حفظ تعال بازار شیر صورت گرفته است.

حسین چمنی افزود: مصرف‌کنندگان شیر خشک وارداتی صنایع شیرینی، شکلات و بیسکوئیت و فرآورده‌های گوشتی هستند و صنایع لبنی بر اساس فرمول ساخت تأیید شده مؤسسه استاندارد درصد بسیار ناچیزی در فرآوری ماست از آن استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شیر خشک وارداتی با تعرفه صفر و از کشورهای اروپایی وارد می‌شود و واردات آن از کشورهایی نظیر چین که خود جزء بزرگ‌ترین واردکنندگان شیر خشک است، انجام نمی‌شود.

اقتصاد کشورها در چهارچوب سیاست نمی‌گنجد

فعال بخش خصوصی ادامه داد: تحریم‌های صورت‌گرفته علیه ایران تازگی نداشته و از 34 سال قبل هر ساله تکرار شده است.

چمنی تصریح کرد: واردات شیر خشک از اروپا با وجود محدودیت‌های ناشی از گشایش LC انجام می‌شود. چرا که اقتصاد کشورها در چهارچوب سیاست نمی‌گنجد.

وی یادآور شد: همان کشورهایی که پشت تریبون‌های سیاسی دم از تحریم ایران می‌زنند، در معادلات اقتصادی، به‌دنبال ایران برای تبادل تجاری می‌گردند.

قیمت پایه شیر 630 تومان اعلام شد

مشاور شرکت صنایع شیر ایران تأکید کرد: بر اساس تأیید ستاد تنظیم بازار قیمت شیر خام درجه یک باید 630 تومان باشد.

چمنی اظهار داشت: این در حالی است که با وجود گذشت دو هفته از اعلام قیمت پایه شیر دامداران، بنا بر مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستند، بعضا شیر خود را به قیمت 750 تومان نیز عرضه می‌کنند.

وی در پایان گفت: از آنجا که اسفندماه با فصل زایش دام‌ها و فصل پرشیری است، انتظار می‌رود ورودی شیر به کارخانه‌ها افزایش پیدا کند.


 خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه