کد خبر: ۸۳۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  قیمت مرغ پس از یک سال فروش زیرقمت تمام شده و تحمل خسارت و ضررهای سنگین متعادل شد.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان مرغ گوشتی گیلان در گفتگو با خبرنگار حکیم مهر با اعلام این مطلب و انتقاد از اظهارات برخی مسئولین گفت : مدیران دولتی عمدتاً مشکلات را به دخالت دلالان و واسطه‎های سودجو و چه بسا مافیا ربط می‎دهند و این باعث تأسف است.


مهندس نیما حیدرنژاد افزود : زمانی که تولیدکننده مظلوم در یک سال اخیر با 80درصد افزایش قیمت کرایه حمل نهاده‎ها، 40درصد افزایش هزینه بیمه تأمین اجتماعی ناشی از حذف ماده 103، 100درصد افزایش قیمت حامل‎های انرژی، افزایش 40درصدی قیمت دان و رشد هزینه‎های عمومی تولید مواجه گردیده آیا نباید قیمت محصول نهایی(مرغ زنده) به طور منطقی تعیین شود؟
وی ادامه داد : قیمت فعلی مرغ که 36000 ریال است امید را در میان مرغداران زنده نگه می‌دارد و تولید در ماه‌‎های آینده و تعادل قیمت را تضمین خواهد نمود.
حیدرنژاد تصریح کرد : اگر با شتابزدگی، رفتار عجولانه و دخالت‌های دستوری به بهانه حمایت از مصرف‎کننده در بازار مواجه شویم تولیدکننده دلسرد و ناامید می‎شود و در پی آن تولید داخل با رکود مواجه می‌گردد.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان مرغ گوشتی گیلان اضافه کرد : در پی رکود تولید، افزایش چندبرابری قیمت، وابستگی به واردات و از همه مهم‎تر انحراف سرمایه‎های مردم از تولید به سوی بخش‌های کاذب اقتصاد نظیر بازار سکه و ارز و مسکن رخ می‎دهد.
حیدرنژاد در پایان گفت : مزیت یافتن تولید سبب جلب توجه سرمایه‎گذاران و هدایت سرمایه‎های سرگردان به سوی تولید، ایجاد اشتغال و رکود فعالیت دلالان بخش‎هایی نظیر بازار سکه و طلا و ارز خواهد شد.

 

خبرنگار : مرتضی جلیل نژاد ماسوله

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
0
0
این مظلومیت رو کنار ظالمیت مصرف کننده بگذارید که مرغ کیلویی 1000 تومان جهانی رو 4000 تومان میخره دلتون کباب میشه
نظر شما
ادامه