کد خبر: ۸۳۰۵
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر - شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران، شامگاه 30 بهمن ماه سالجاری به نمایش مجموعه‎ای که حاوی دیالوگ توهین‎آمیز نسبت به دامپزشکان بود پرداخت.

در بخشی از مجموعه تلویزیونی "فرار بزرگ" که پیش از این هم از صدا و سیما پخش شده بود از عبارت "دامپزشک" در کمال تعجب به عنوان واژه‎ای برای تحقیر یک شخصیت استفاده شده است!

گفتنی است پخش توهین به دامپزشکان به رغم باز شدن فضای قابل توجه برای ارائه توانمندی جامعه دامپزشکی کشورمان و نقش و اهمیت فعالیت آنان در صدا و سیما همچنان از این رسانه فراگیر انجام می شود که لازم است مسئولین این رسانه نسبت به این موضوع تدابیر ویژه‏ای بیاندیشند و نهادهای مرتبط با حرفه دامپزشکی هم تحرک بیشتری در این خصوص داشته باشند.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Dr. P.K.A
|
-
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
0
0
fekr nemikonid lazem beshe nameyi be masuline sedao sima neveshte beshe va in tohin haye mdavem peigiri beshe betore jedi???????!!!!
ناشناس
|
-
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
0
0
سلام ... این اطلاعات و اخبار را چطور بدست می اورید؟چطور وقت می کنید با این همه مشغله اینقدر تلویزیون نگاه کنید که هرجا رادیو و تلویزیون به دامپزشک توهین کرد ان را سریعا منتشر کنید و واکنش نشان دهید؟احتمال زیاد خودتان به تنهایی نمی توانید همه یا اکثر اخبار منتشره درباره دامپزشکی از تلویزیون و خطاهای رادیو و تلویزیون،را بگیرید!به دلیل زیاد بودن مشغله و کمبود وقت برای تلویریون نگاه کردن تا این حد!!جریان چیست؟
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
0
0
سلام
به دلیل زیاد بودن مشغله برایم سوال است چطور این اخبار را به دست می اورید؟جریانش چیست؟به دست اوردن این اخبار به طور تنهایی مستلزم دیدن و گوش کردن تلویزیون و رادیو در حد زیاد است که بنظرم از وقت شما خارجست.
یک دامپزشک
|
-
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
0
0
به نظر من مشکل با نامه دادن و اعتراض و این چیزها حل نمی شه. باید قبول کنیم که تو جامعه ای زندگی می کنیم که حیوون کلمه ای که به عنوان لفظ رکیک و دشنام ازش استفاده می شه. بگذریم که معدودی در همین جامعه عاشق حیوانات و کار ما هستن ولی غالب افراد حیوون رو یه چیز کثیف و دون شأن می دونن.
بعدش هم وقتی ما دامپزشکا خودمون برای کارمون ارزش قائل نیستیم (یک دنیا مثال از این مورد دارم؛ کوچکترینش نحوه تدریس تو دانشکده هامونه که برای آناتومی، کالبدگشایی، جراحی و ... مثل آب خوردن حیوونا رو جلوی چشم دانشجو می کشن و ارزش حیات رو به بدترین شکل به لجن می کشن. آخرش هم لاشه حیوون رو به جای لااقال سوزوندن در کوره لاشه سوزی می ندازن تو چاه فاضلاب دانشکده!!!! یکی هم که پیدا می شه با هزار زور و زحمت می خواد متقاعدشون کنه که به جای حیوان سالم از حیواناتی استفاده بشه که به دلایل پزشکی یوتانزی شدن یا مردن -مثل اونچه که در مورد اجساد انسان در گروه پزشکی انجام می شه- بعد بیا و ببین از کارگر و کارشناس بگیر تا به اصطلاح استاد بخش، همه باهاش در می افتن و سایش رو از سر خیابون قریب با تیر می زنن!!!) لذا با این اوصاف چه انتظاری از تعدادی هنر-0-مند داریم؟!؟! واقعاً جای شرم نیست که گروه های مخالف آزمایش بر روی حیوانات و مدافع حقوق حیوانات اکثراً افرادی با تخصصهای کاملاً غیر دامپزشکی هستن؟؟؟؟ اگر برخی اساتید ما به جای ارتقاء و جنگ و دعوا سر پایان نامه دادن و با چنگ و دندون چسبیدن به دانشگاه سراسری و آزاد و بخش خصوصی و مراکز تحقیقاتی، و نهایتاً بهره کشی از دانشجوها کمی دلشون به حال رشته دامپزشکی می سوخت وضع می تونست کمی بهتر باشه؛ حالا حالاها داریم تا تحقیر و توهین واقعی. اینا که چیزی نیست...
و ضمناً اگر تونستیم حرفامون رو بدون سانسور بگیم و اگر تونستیم از اساتیدی که به هزار دبدبه و کبکبه نشستن جای گرم و پول بیت المال رو راحت می خورن بازخواست کنیم که چرا وضع دامپزشکی و افراد فارغ التحصیل این طور شده؟ و شما با امانتی که بهتون رسید چه کار کردید؟ اونوقت شاید بشه به بهبود اوضاع برای نسهای بعد امید داشت.
دامپزشک83
|
-
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
0
0
دوست عزیز که با نام یک دامپزشک کامنت گذاشته اید حرف دل ما را زدید تشکر
نظر شما
ادامه