کد خبر: ۸۲۶

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تثبیت شغل ناظران بهداشتی در کشتارگاهها و مراکز تولید فرآورده‌های خام دامی با واگذاری تصدی نظارت به بخش خصوصی محقق می‌شود.

دکتر مجتبی نوروزی در مورد آئین‌نامه نظارت دامپزشکی گفت: این آئین‌نامه در دولت تصویب و برای اجرا در سال گذشته ابلاغ شد که نظارت‌های بهداشتی در موارد مختلف در مراکز تولید فرآورده‌های خام دامی به بخش خصوصی و سازمان دامپزشکی واگذار شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: مسئولان فنی بهداشتی از بخش خصوصی براساس تعرفه تعیین شده هیئت وزیران و شورای اقتصاد با کارفرمایان عقد قرارداد می‌کنند.
وی افزود: در حال حاضر نحوه پرداخت به ناظران فنی بهداشتی مطرح است که باید سازمان نظام دامپزشکی آئین‌نامه‌ آن را تهیه و با هماهنگی سازمان دامپزشکی ایرادات آن را رفع کند که برخی از مواد تهیه شده اصلاح و به استانها ابلاغ شده است.
نوروزی تأکید کرد: با اجرای این آئین‌نامه نوعی تثبیت شغل و شفاف‌سازی روابط کارفرما و محصول فنی بهداشتی دامپزشکی انجام خواهد شد که ابلاغ نهایی به زودی انجام می‌گیرد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: در حال حاضر نقطه‌نظرات استانها، اتحادیه‌ها و صنوف مرتبط با تولید مواد خام دامی جمع‌آوری شده و بعد از رفع ایراد این آئین‌نامه به صورت عملیاتی در خواهد آمد.
وی افزود: در برخی از قسمت‌های آئین‌نامه در مسائل مالی و روابط مالی ناظران بهداشتی اصلاحاتی انجام شده است.
نوروزی تصریح کرد: با اجرای این آئین‌نامه تثبیت شغل ناظران بهداشتی انجام خواهد شد و صنوفی که نیاز ناظر بهداشتی و مسئول فنی داشته باشند از این آئین‌نامه تبعیت خواهند کرد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در آئین‌نامه اجرایی مسئولان فنی شامل دامپزشک، کارشناس علوم آزمایشگاه، کاردان و سایر رده‌های نظارت پیش‌بینی شده است.
دکتر سید محمد آقا میری پیش از این با اشاره به ابلاغ ماده 19 آئین‌نامه اجرایی سازمان نظام دامپزشکی گفت: رابطه مالی بین ناظران دامپزشکی و کارفرمایان بخش خصوصی در دستگاههای ماده 2 این آیین‌نامه قطع شد و نظارت موثرتر بر عرضه مواد خام داخلی اعمال می‌شود.
رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران با بیان این که دامپزشکان سربازان گمنام عرضه سلامتی به شمار می‌روند، گفت: تاکنون نظارت دامپزشکان بر عرضه مواد خام با منشاء دامی در کشتارگاهها و مراکز عرضه مواد خام دامی انجام می‌شد، ولی حقوق ناظران را کارفرمایان پرداخت می‌کردند که ممکن بود به دلیل رابطه مالی کارفرما و ناظر، امنیت شغلی دامپزشکان وجود نداشته باشد، ولی از این پس هم اعمال نظارت بر بهداشت مواد خام دامی بیشتر می‌شود و هم امنیت شغلی آنها بیشتر خواهد شد.

 

 

نظر شما
ادامه