کد خبر: ۸۰۷۷

حکیم مهر - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان از توابع استان اصفهان گفت: در سال جاری شاهد کاهش 62درصدی مبتلایان به بیماری سالک در شهرستان اردستان هستیم.

حسن ذبیحی روز جمعه 7 بهمن در مراسم تجلیل از مجریان برنامه سالک و رابطین سلامت اردستان در سالن همایش‌های دانشگاه پیام نور این شهر با اشاره به اینکه طرح مبارزه با بیماری سالک در شهرستان از اسفند ماه سال 89 شروع شده است، اظهار کرد: این طرح در سطح بیش از پنج هزار و600 هکتار از مناطق شهری و روستایی شهرستان اجرا شد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح طی چهار مرحله از یک هزار و 166نفر روز نیروی کار استفاده شده است، تصریح کرد: تعداد موارد بیماری در سال جاری نسبت به سال گذشته از 505 مورد به 208مورد کاهش داشته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: در قالب برنامه پنج ساله مبارزه با بیماری سالک هدف کاهش 10درصدی مبتلایان به این بیماری بوده است که امسال در شهرستان اردستان شاهد کاهش 62درصدی مبتلایان به این بیماری هستیم.

ذبیحی به استفاده از نیروهای بسیج سازندگی در قالب طرح لانه کوبی موش صحرایی اشاره کرد و گفت: نظارت ناظران در قالب برنامه لانه کوبی و طعمه‌گذاری از اهمیت خاصی برخوردار است.

هم‌چنین فرماندار شهرستان اردستان گفت: بیماری سالک یکی از موانع توسعه و پیشرفت شهرستان محسوب می‌شود.

روح الله سلگی تلخ‌ترین خاطره سفرهای روستایی خود را مشاهده مخدوش شدن چهره دختران و پسران در روستاهای اردستان دانست و اظهار کرد: در ایران سالیانه 20هزار نفر به بیماری سالک مبتلا می‌شوند که البته آمار غیر رسمی بیشتر از این تعداد است.

سلگی با بیان اینکه 88 کشور دنیا در معرض بیماری سالک قرار دارند و 90 درصد گزارش‌ها از این بیماری در 9 کشور جهان است، تصریح کرد: ایران وعربستان بیشترین تعداد مبتلایان به سالک را دارند.

سلگی گفت: طبق آمار تعداد مبتلایان به بیماری سالک سال گذشته در شهرستان اردستان 500مورد بوده است که این تعداد به 209 مورد کاهش پیدا کرده است.

وی بیماری سالک را از موانع پیشرفت و توسعه شهرستان اردستان اعلام کرد و گفت: از محل اعتبارات ستاد بحران اعتبارات خوبی برای مبارزه با این بیماری در شهرستان اردستان در نظر گرفته شده است.

 

نظر شما
ادامه