کد خبر: ۸۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  براساس اطلاعیه سازمان حفاظت محیط زیست مقررات آئین نامه شکار در سال 88 به شرح زیر است.
1- بهاء هر پروانه هفتاد و پنج هزار (000/75) ریال تعیین و در ازاء فیش بانکی صادر می گردد.
2- مدت اعتبار هر پروانه 2 ماه است و ادارات کل استانی موظف به تهیه یک مهر تاریخ دار هستند که در آن تاریخ شروع و پایان اعتبار پروانه قید و به نحو مقتضی از احتمال تغییر و مخدوش نمودن آن جلوگیری گردد.
3- هر شکارچی می تواند با توجه به مدت دار بودن پروانه تا پایان سال با پرداخت فیش مجدد و مراجعه به واحدهای محیط زیست نسبت به اخذ پروانه اقدام نماید.
4- پروانه عادی شکار پرندگان وحشی استانی فقط در محدوده شکارگاههای آزاد استان برابر تقسیمات کشوری دارای اعتبار است.
5- ادارات کل حفاظت محیط زیست مجازند طبق مقررات و ضوابط نسبت به صدور پروانه عادی شکار پرندگان وحشی غیر حمایت شده از قبیل قمری، کبوتر کوهی، فاخته، تیهو، کبک، باقرقره، شکم سیاه و گنجشک و نیز پرندگان آبزی قابل شکار غیر حمایت شده برای شکارچیان واجد شرایط مبادرت نمایند.
6- دارندگان پروانه عادی شکار پرنده در فصل شکار فقط دو روز آخر هفته (پنجشنبه و جمعه) مجاز به شکار بوده و نیز در هر مسافرت شکار می توانند حداکثر چهار قطعه از پرندگان غیر حمایت شده را شکار نمایند.
7- پایان فصل شکار برای پرندگان خشکزی در مناطق گرمسیر 15 بهمن ماه و مناطق معتدل 15 اسفند و مناطق سردسیر 29 اسفند است. در خصوص پرندگان آبزی نیز پایان فصل 15 اسفند ماه است.
8- صدور پروانه شکار پرندگان وحشی برای اتباع خارجی (مقیم و غیرمقیم) از سوی ادارات کل ممنوع است در این خصوص فقط از طریق سازمان اقدام خواهد شد.
9- پروانه شکار پرندگان وحشی فقط برای افرادی که دارای جواز حمل سلاح  جمهوری اسلامی ایران صادره از ساحفاجا، ساحفاسا، حفاناجا و دفترچه شناسایی شکارچیان  ویژه حمل سلاح ساچمه زنی صادر خواهد شد.
10- دارندگان تفنگ بادی 5/5 که دارای دفترچه شناسایی شکارچیان می باشند، می توانند پروانه عادی شکار پرندگان وحشی را دریافت و صرفا به شکار پرندگان راسته گنجشک سانان و دارکوب سانان اقدام نمایند.
11-  مشخصات پروانه صادره باید در دفترچه شناسایی شکارچیان در صفحه مربوطه برابر دستورالعمل ثبت گردد.
12-پروانه مذکور غیر قابل انتقال بوده و ملصق به عکس است. لذا به منظور جلوگیری از استفاده غیر مجاز احتمالی از پروانه ها لازم است هنگام صدور پروانه مشخصات مندرج در اصل جواز حمل اسلحه و همچنین مشابهت متقاضی با عکس ملصق به جواز مذکور دقیقا تطبیق داده شود.
13- مشخصات کامل و محل اقامت و نشانی متقاضی و نیز تاریخ صدور پروانه باید در دفتری که به این منظور اختصاص داده شده به روز ثبت گردد.
14-در صورتی که بنا بر مقتضیاتی از قبیل حفظ نسل پرندگان، مسائل بهداشتی و سایر ملاحظات زیست محیطی، تغییرات و یا ممنوعیت در ضوابط مذکور بعمل آید مراتب کتبا اعلام خواهد شد و ادارات کل مکلفند از دارندگان پروانه شکار تعهد مبنی بر اجرای این بند اخذ نمایند.
15- آمار پروانه های صادره در پایان فصل به اداره کل هماهنگی گارد امور مناطق و دفتر حیات وحش و موزه های تاریخ طبیعی ارسال شود.

 

توضیح حکیم مهر -  همانطور که بارها این نشریه اعتراض خود را نسبت به روند شکار و صدور مجوزهای گوناگون در این زمینه اعلام داشته متاسفانه سازمان حفاظت محیط زیست به درآمدزایی کماکان فکر کرده و به این روند ناصواب ادامه می دهد. ضمن محکوم کردن شدید این اقدام ، نشریه حکیم مهر از سازمان حفاظت محیط زیست مصرانه می خواهد روند شکار تفریحی را که از نظر شرعی هم جایز نیست متوقف نماید!

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسام
|
-
|
۰۳:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۹
0
0
بهتره که بجای درخواست لغو پروانه شکار و ممنوعیت شکار به فکر چیزهای مهمتر باشید .
من اگر نیکم اگر بد تو برو خود را باش !
تا حالا شنیده بودید این شعرو ؟؟
اگر کسی به شکار علاقه داشته باشه چی ؟؟ می تونی یک جواب برای اون پیدا کنی ؟؟ که می فرمایید لغو بشه ؟؟
نه داداشه من نمیشه ! پروانه های شکار هم لغو بشه اون کسی که بخواد بره شکار میره .
خودت رو خسته نکن .
ممنون به خاطر اطلاع رسانی خوب .
در امان خدا
lمحمد فواد
|
-
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۳۱
0
0
بعضي ها تفنگ بادي هاي خيلي قوي دارند و اي معني نداره كه بايد فقط داركوب سانان و گنجشك سانان رو شكار كنند. و بايد بنا بر نوع صلاح مجوز دهند.باتشكر
نظر شما
ادامه