کد خبر: ۷۹۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی کردستان، کرمان، اصفهان و لرستان

 

مدیرکل دامپزشکی کردستان تأکید کرد:
ضرورت ایجاد مدیریت واحد بر دامداری‌های استان

 

مدیرکل دامپزشکی کردستان بر ضرورت ایجاد مدیریت واحد بر دامداری‌های استان کردستان تأکید کرد.

عابد نمدی در سومین نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج، اظهار کرد: دامداری استان باید به سمت ‌و‌سوی دامداری‌های بزرگ و صنعتی پیش برود، ارائه تسهیلات و حمایت‌های مالی باید برای ساماندهی و فراهم کردن بستر لازم برای ساماندهی دامداری‌های کوچک و تبدیل آنها به دامداری‌های بزرگ باشد، چرا که ارائه تسهیلات و منابع مالی به دامداری‌های کوچک موجب هدررفت منابع مالی می‌شود.

وی بر ایجاد مدیریت واحد بر دامداری‌ها تأکید کرد و افزود: باید ساز وکاری برای انجام هماهنگ و منسجم واحدهای دامداری در قالب مجتمع‌های بزرگ فراهم شود.

نماینده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نیز در این کمیسیون با بیان اینکه هنوز بسیاری از طرح‌های کوچک دامداری اجرایی نشده بر بررسی اساسی موضوع حذف دامداری‌های کوچک تأکید و بیان کرد: باید تلاش شود بهره‌برداران فعلی در قالب واحدهای کوچک دامداری حذف نشوند.

عابد احمدی افزود: در شرایط فعلی اشتغالزایی در کشور حرف اول را می‌زند و حذف دامداران هر چند کوچک هم تصمیم درستی نیست.

به گفته وی برای صدور مجوزهای دامداری نیاز به بررسی و مطالعه بیشتری داریم تا مسائل به خوبی ریشه‌یابی شود و از واحدهای تولیدی کوچک هم باید حمایت شود، چرا که بدون حمایت مالی، فعالیت آنها راکد می‌ماند.

ارسلان جمشیدی از دیگر اعضای کمیسیون کشاورزی در این جلسه بر اجرای مدیریت واحد در دامداری‌های استان تأکید کرد و گفت: در صورت ارائه پیشنهاد مدیریت واحد به جهاد کشاورزی، دامداران از مهندسان دامپروری و دامپزشکان به صورت منسجم و هماهنگ بهره‌مند می‌شوند.

محمد سعید احمدپناه، دبیر اجرایی خانه کشاورز کردستان نیز در این جلسه، گفت: از آنجایی که هزینه تمام شده کالاها بالاست و سیاست‌های کلان دولت هم زیاد از تولیدکننده حمایت نمی‌کند در نتیجه ضرر و زیان زیادی به دامداران وارد می‌شود.

وی افزود: چیدمان مجتمع‌های جدید دامداری به صورتی باشد که هماهنگ و منسجم با هم کار کنند و بر تلاش لازم و کافی را برای پایداری و حفظ این مجتمع‌ها داشته باشند.

عضو هیئت مدیره خانه کشاورزان کردستان نیز گفت: کمیسیون کشاورزی با توجه به جایگاهی که دارد باید فراتر از دستگاه‌های دولتی عمل کند، چرا که این کمیسیون به عنوان پارلمان بخش خصوصی در راستای دفاع از حقوق زیربخش‌های کشاورزی می‌تواند ضعف‌های موجود در این بخش را بشناسد و به عنوان بازوی فکری موضوع را به دستگاه‌های حاکمیتی برساند.

به گفته حسن محمدی، همفکری و هماهنگی این کمیسیون می‌تواند برنامه‌ای جامع را برای برون‌رفت از مشکلات بخش کشاورزی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کند.

خانه کشاورز استان کردستان از 12 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و درحال حاضر 11 هزار بهره‌بردار فعال کردستانی عضو این خانه هستند.

ساماندهی واحدهای تولیدات دامی در مناطق روستایی، صدور مجوز واحدهای دامپروری با بیش از100 رأس دام، جلوگیری از صدور مجوز واحدهای دام‌شهردر شهرستان توسط دستگاه حاکمیتی و تعریف جایگاه دام در طرح‌های هادی روستایی از مصوبات سومین کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سنندج بود.

 

-------------------------------

 

تقدیر رئیس سازمان دامپزشکی کشور از عملکرد اداره کل دامپزشکی استان کرمان


رئیس سازمان دامپزشکی کشور از عملکرد مدیرکل و کارکنان اداره کل دامپزشکی استان کرمان پیرو برگزاری مناسب نشست مدیران کل دامپزشکی استان های سراسر کشور در کرمان تقدیر کرد.
دکتر محسن عسکرپور مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان در این خصوص گفت : نشست هماهنگی سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی استانهای سراسر کشور طی دو روز و از تاریخ 7 لغایت 8 دی ماه سالجاری در محل اداره کل دامپزشکی استان کرمان برگزار شد.
وی افزود: دراین نشست دکتر دستور رئیس سازمان، دکتر مشکوة معاون تشخیص و درمان و جمعی از مدیران ستادی سازمان دامپزشکی کشور همچنین مدیران کل دامپزشکی 30 استان  حضور داشتند.
محسن عسکرپور بیان داشت: مقدمات برگزاری این مراسم از انتهای آذر ماه با تلاش شبانه روزی مدیرکل، معاونین و ادارات ستادی طی 10 روز فراهم شد.
مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان خاطر نشان کرد:  همچنین در این راستا 18 عنوان خبر و گزارش تصویری همچنین دو عنوان مصاحبه تلویزیونی طی دو روز برگزاری مراسم تولید شد.
عسکرپور در پایان گفت: به دلیل تلاش و زحمات شبانه روزی تمام مجموعه دامپزشکی استان کرمان  در برگزاری مراسم درخور و شایسته نشست مدیران کل دامپزشکی استانهای سراسر کشور رئیس سازمان دامپزشکی کشور از این زحمات با اهداء یک لوح، تقدیر نمود.

متن لوح اهدائی توسط رئیس سازمان دامپزشکی کشور بدین شرح است:
جناب آقای دکتر غلامرضا زیدآبادی
مدیرکل محترم دامپزشکی استان کرمان
با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و احترام
تلاش خالصانه و ارزشمند جنابعالی و همکاران ارجمند را در برگزاری نشست مدیران کل دامپزشکی استان های سراسر کشور ، شایسته قدردانی و سپاس گذاری است.
بی تردید همکاران و فعلان بخش های مختلف دامپزشکی همواره عنایات و زحمات بی دریغ و خالصانه آن مجموعه را از یاد نخواهند برد.سلامتی، موفقیت و بهروزی روز افزون جنابعالی و همکاران محترمتان را در تمام مراحل زندگی از درگاه خداوند باریتعالی مسئلت دارم.
سید محسن دستور
رئیس سازمان

 

------------------------------------

 

کد خدماتی 1512 در اداره کل دامپزشکی استان اصفهان راه‏اندازی شد
 
معاون اداری وپشتیبانی،اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از راه اندازی مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی به تماس های مردمی شهروندان اصفهانی در خصوص مسایل مرتبط با دامپزشکی خبر داد.

دکتر موحدی اعلام کرد: شهروندان مرکز استان می توانند از این پس با گرفتن شماره تلفن 1512، مسائل مرتبط با حوزه دامپزشکی، از جمله؛امنیت غذایی و سلامت گوشت قرمز وسفیدودیگر فرآورده های خام دامی - مسایل مرتبط با بیماری های دام ، طیور ،زنبور عسل وآبزیان - بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و ...،همچنین پیشنهادات خود را دراین خصوص؛از طریق تماس با این شماره مطرح نمایند.
وی هدف از این اقدام را تکریم مخاطبان و پاسخگویی سریع به شهروندان گرامی دانست و گفت: با پیگیری وهماهنگی های صورت گرفته با شرکت مخابرات اصفهان ،در آینده نزدیک دیگر شهرستانهای تابعه استان نیز می توانند از کد خدماتی مذکور استفاده نمایند.

------------------------------------

 

صادرات بیش از 30000 راس دام سبک در 9 ماهه اول سال 1390 از لرستان به کشور های حوزه خلیج همیشه فارس


معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان لرستان اعلام کرد : در 9 ماهه اول سال 1390تعداد 30000 راس گوسفند از استان لرستان به مقصد کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس صادر شده است.

دکتر احسان سلیمانی افزود : این میزان صادرات با توجه به خشک سالی های اخیر نسبت به سنوات گذشته رشد چشم گیری داشته است.

وی رعایت اصول بهداشتی،قرنطینه ای و کیفیت بالای گوشت استان را دلیل بالای بازار پسندی دام های لرستانی در کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس عنوان نمود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر باسط پیریونسی
|
-
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
0
0
دکتر نمدی ریاست نظام دامپزشکی استان کردستان هستند، در حال حاضر دکتر زیبا کردار مدیر کل دامپزشکی استان هستند.
با تشکر
نظر شما
ادامه