کد خبر: ۷۹۶۰
تعداد نظرات: ۵۰ نظر

حکیم مهر - یک کارشناس تغذیه گفت: از آن جایی که نقطه دود روغن کنجد 220 درجه است برای سرخ کردن مناسب نیست به جزء این که در حرارت‌های پایین و با مدت زمان کوتاه از آن استفاده شود.

یوسف نقیایی با اشاره به این که روغن کنجد از روغن‌های مفید و مناسب در طبخ غذا محسوب می‌شود، گفت: این روغن حاوی اسید چرب اشباع شده بوده که عمدتا حاوی چند باند دوگانه است بنابراین افراد مبتلا به بیماریهای قلبی و عروقی می‌توانند از این روغن استفاده کنند چرا که مصرف‌ آن به کاهش کلسترول کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهم در مصرف این نوع روغن، استاندارد بودن آن و داشتن مجوزهای بهداشتی مناسب است چرا که نحوه استخراج روغن بر کیفیت آن تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

این کارشناس تغذیه در ادامه افزود: در صورتی که استخراج آن با روشهای نامطلوب باشد، می‌تواند منجر به افزایش پراکسیدان‌ها در آن شده و آسیب‌هایی از جمله بروز رادیکالهای آزاد در بدن شود.

وی توصیه کرد: بهترین استفاده از این روغن در پخت و پز غذاها است به عنوان مثال با افزودن این روغن بر روی برنج و یا خورشت (خورش) می‌توان آن را مصرف کرد.

 

 

انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
x
|
-
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
0
4
لطفا متن را اصلاح كنيد. روغن كنجد داراي اسيد چرب غير اشباع است.
کارشناس کنترل مواد غذایی
|
-
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
1
6
اگر بپذیریم که نقطه دود این روغن 220 است پس برای سرخ کردن مناسب است چراکه بدلیل افزایش تبدیل اسید چرب سیس به ترانس که مضرات مشخصی برای مصرف کننده دارد توصیه می شود سرخ کردن در دمای حداکثر 180 و ترجیحا 160 درجه سانتی گراد انجام پذیرد که حدود 40 درجه پایین تر از نقطه دود می باشد
مسود
|
-
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۱
0
4
من براى سرخ كردن ماهى از روغن كنجد استفاده ميكنم. خوشبو نيست اما شنيده ام بهترين روغن براى سرخ كردن است. ايا درست است؟
مسعود از المان
سپهر
|
-
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
2
10
دوست عزیز روغنی که شما استفاده کرده اید که دارای بو بوده است روغن کنجد بکر است و استفاده از روغن کنجد بکر برای سرخ کردن بسیار مضر است که بسیاری از مردم این را نمیدانند
روغن کنجد مناسبترین روغن برای سرخ کردن، پخت و پز و سالاد می باشد اما حتماٌ باید روغنی مصرف کنیم که تصفیه شده باشد در غیر این صورت فقط باید در سالاد مصرف شود و روغنی که تصفیه نشده باشد به روغن بکر معروف است که به هیچ وجه روغن بکر را نباید حرارت داد.
که البته بیشتر روغنهای موجود در بازار همان روغنهای تصفیه نشده یا بکر است و همینطور می تونم بگم که برندهایی که در بازار هستند بیشتر روغن را از جاهای مختلف خریداری میکنند و فقط بسته بندی می کنند و تولید کننده نیستند برای همین قابل اطمینان از نظر کیفیت نیستند و یا روغن را فقط در یک مرحله تصفیه میکنند و فقط بوی آن را می گیرند
بهترین روغن کنجد تصفیه شده در بازار که من تجربه کردم روغن کنجد داتیس هست که در بازار نسبتاً کم است و در یزد تولید میشود ولی در تهران هم نمایندگی دارد و میتونم بگم تنها تولید کننده روغن تصفیه شده در ایران هستش که با برند داتیس در بازار وجود داره و کیفیتش کاملاً مشخصه حتی یکی از دوستانم در آزمایشگاه مواد غذایی تست کرده و کیفیتش بی نظیره من شنیدم که این روغن قبلاً فقط صادر میشده ولی مدتی است که پخش آن در ایران هم آغاز شده بقیه برندها مثل سمن و اویلا هم تست کردم می تونم بگم کیفیت متوسطی دارند
به هر حال روغن کنجد تصفیه شده به دلیل حذف مواد مضر و همچنین داشتن بالاترین نقطه دود در بین سایر روغن های گیاهی مناسب برای سرخ کردن و پخت و پز می باشد در ضمن روغن کنجد تصفیه شده را تا 270 درجه میتوانید حرارت دهید (اگر درست تصفیه شده باشد)
سارا
|
-
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
2
6
بهترین روغن جهت سرخ کردن روغن کنجد میباشد و همانطور که در مطلب دوستمان آمده است روغن کنجدی که برای سرخ کردن مناسب است باید تصفیه شده باشد و روغن کنجد بکر را نباید برای سرخ کردن استفاده نمود
من هم روغن کنجد داتیس را گرفتم واقعاً با کیفیت هست (تشکر از راهنمایی شما دوست عزیز)
نقطه دود روغن کنجد تصفیه شده 220 است که بالاترین نقطه دود بین تمام روغنها می باشد
آرمین
|
-
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
3
من نمی دونم این اطلاعات رو از کجا اوردیم شما می تونید در سایت ویکیپدیا و چند سایت خارجی دیگری که خودم دیدم ببینید که نقطه دود روغن کنجد تصفیه شده و نشده چقدر است. روغن کنجد تصفیه نشده یا همان بکر نقطه دودش 232 درجه سانتیگراد است. در حالی که روغن کنجد تصفیه شده 177 درجه سانتیگراد. http://en.wikipedia.org/wiki/Smoke_point
پاسخ ها
زینب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
ویکی پیدا نامعتبرترین سایت اطلاعات علمی.....اگر واقعیت میخواهید گوگل اسکولار
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
1
0
بر طبق استاندارد ۱۳۳۹۲ استاندارد ملی ایران (روغن های خوراکی تهیه شده به روش پرس سرد) که روغن کنجد بکر جز آن می باشد، روغن کنجد بکر هم خوارکی است و هم جز بهترین روغن ها می باشد به شرط آنکه در کشت کنجد از آفتکش ها و سموم کشاورزی استفاده نشده باشد و جهت سالاد مصرف شود(حرارت نبیند). بر طبق استاندارد برای مصارف سرخ کردنی و پخت پز روغن کنجد تصفیه شده بهترین روغن جهت این مصارف می باشد و حتی اگر به کنجد سموم کشاورزی زده شده باشد تحت خلا در فرایند تصفیه این مواد از روغن جداسازی می شود.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
2
2
مراقب روغن کنجد باشید

این روزها در تعدادی از فروشگاه‌های سطح شهر دستگاه‌های روغن‌گیری نه‌چندان بزرگی دیده می‌شود که با آن، در مقابل دید مشتری روغن دانه‌هایی چون کنجد و سیاهدانه را می‌گیرند و با این شعار که روغن در حضور خریدار استخراج می‌شود و بدون مواد نگهدارنده و هر گونه افزودنی دیگر است به مشتری عرضه می‌شود.

این دستگاه‌ها که در ابعاد بزرگ‌تر در کارخانه‌جات روغن‌کشی نیز موجود است، فقط بخش کوچکی از خط تولید روغن‌گیری دانه‌ها را تشکیل می‌دهد و پس و پیش این دستگاه‌ها، وسایل و ملزوماتی است که به واسطه آن روی دانه‌ها و روغن خام استخراج شده عمل تصفیه و فرآیندهای مختلف و آزمایشات موشکافانه‌ای انجام می‌گیرد که متاسفانه در فروشگاه‌های مذکور این وسایل و مراحل حذف و فقط از دانه، روغن گرفته می‌شود آن هم در شرایط نه چندان بهداشتی و دور از آزمایشات و نظارت مسئولان فنی. حالا این روغنی که به گفته فروشندگان، طبیعی و سرشار از خواص تغذیه‌ای و درمانی است چه میزان سالم یا زیانبار است، موضوعی است که در این نوشتار به آن می‌پردازیم.

همه روغن‌های مایع، فسادپذیری بالایی دارد، بویژه انواع خام و تصفیه نشده آن. روغن کنجد و سیاهدانه‌ای که این روزها در برابر دید مشتری گرفته می‌شود روغنی خام و تصفیه نشده است.
در ضمن این روغن ها را به اسم پرس سرد به مردم می دهند در صورتی که به دستگاه های آنها المنت برقی بسته شده تا روغن بیشتری گرفته شود و دمای روغن بیش از حد بالا می رود که باعث اکسید شدن و بعضا باعث سوختن روغن می شود.اساسا دستگاه های روغن کشی پرس سرد واقعی با جک های هیدرولیکی دانه های روغنی را بدون حرارت دادن تحت فشار قرار می دهند.

این روغن باید بلافاصله پس از استخراج مصرف یا در غیر این صورت تصفیه شود. روغن خام حاوی صمغ، موم، ذرات ریز، رطوبت، اسیدهای چرب آزاد، اجزای دانه و ترکیبات زائد دیگری است که در اثر ماندگاری و مجاورت با هوا، نور، حرارت و رطوبت محیط دچار فعل و انفعالات میکروبی و شیمیایی مختلفی شده و بدون شک در اثر هیدرولیز و اکسیداسیون فاسد و مسموم می‌شود.

مصرف روغنی که در تماس با اکسیژن هوا اکسید شده به دلیل ایجاد رادیکال‌های آزاد مضر است و افزایش پراکسید، موجب بیماری‌های کرونر قلب، تصلب شرایین (سخت‌شدن رگ‌ها) و پیری زودرس می‌شود. بد نیست بدانید میزان حل شدن اکسیژن در روغن‌ها هشت برابر بیشتر از حل‌پذیری آن در آب است. ضمن این‌که روغن هیدرولیز شده سرطانزاست و مواد مغذی خود را از دست داده و خواص درمانی را که فروشنده ادعا می‌کند، نخواهد داشت. چنین روغن‌هایی به دلیل نقطه دود پایین برای تفت دادن مواد غذایی هم مناسب نیستند.

نکته دیگر آن که اگر دانه‌های کنجد در شرایط نامساعد محیطی آلوده به انواعی از کپک‌ها شده باشد روغن آن براحتی مسموم و مصرف آن برای کبد زیانبار خواهد بود. نگهداری چندروزه روغن خام در مخازن موجود در فروشگاه‌ها و ترکیب آن با روغن‌های تازه استخراج شده سبب تعرق و تشکیل رسوب لجنی و ابری شکلی در روغن می‌شود که مصرف آن فوق‌العاده زیانبار است و از همه مهم‌تر آن که دستگاه‌های روغن‌گیری دست‌کم در پایان هر روز کاری باید با مواد خاصی شستشو داده شود که متاسفانه چنین کاری انجام نمی‌شود.

در نتیجه برای مصارف درمانی یا پخت و پز لزوما از روغن‌های تصفیه‌شده‌ای که دارای پروانه بهره‌برداری، مجوز بهداشت، مهر استاندارد و تاریخ مصرف هستند، استفاده کنید و این را هم بدانید که مواد نگهدارنده روغن‌ها اغلب از انواع آنتی‌اکسیدان‌های مفید و طبیعی همچون ویتامین Eو A هستند.

منبع: روزنامه جام جم
http://press.jamejamonline.ir/Newspreview/1786219059155883518
وحید
|
-
|
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
0
2
سلام دوستان.....................................نظرات خیلی درهمه....پیشنهاد من مراجعه به صفحه انگلیسی ویکی پدیا ..با یک ترجمه سریع اینترنتی هستش...من رشتم شیمی فیزیکه...و میگم هر گونه اظهار نظر بدون تجهیزات معتبر ارزشی نداره...بازیچه نشید....ولی حتما طبیعی مصرف کنید...در کار آفرینش پروردگار شکی نیست...ولی در کار خلق چرا...icestar.ir
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
4
1
دوستان زمان های گذشته که دستگاه تصفیه نبوده مردم همه میمردن؟؟؟
نه عزیزم روغن کنجد بکر که من خودم 3ساله استفاده میکنم و مشتریهام هم استفاده میکنن اصلا بو و طعم بدی نمیده
غدا رو خیلی خوش طعم میکنه
کنجد مورد مصرف خیلی مهمه که چی باشه
دوستمون از المان که پیام دادن حتما از روغن کنجدی که کنجدش نامرفوب بوده استفاده کردن
مشتری های من میگن حتی کسانی که از روغن ارده استفاده نمیکنن به دلیل بویی که به غذا میده موقع استفاده از روغن کنجد بکر اصلا بویی احساس نمیکنن و طعم غذا خیلی بهتر میشه
تصفیه عملا روغن رو غیرخوراکی میکنه به دلیل ابشار 300درجه برای از بین بردن بوی روغن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
بله میمردن متوسط سن ۵۷ سال بوده .الان ۷۵ سال شده. مردم ۵۰ سال قبل انواع واقسام بیماریهارو داشتن وخیلی زود میمردن .
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
1
2
سلام دوستان اگر واقعاً این روغن های بکر که با دستگاه جلوی چشم ما گرفته میشه استاندارد نیست وضرر داره چرا جلوی فعالیتشون گرفته نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
0
2
استاندارده شرکتیها اشغاله
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
5
سلام دوستان
من مدتیه که از روغن کنجد بکر استفاده میکنم
حالا با توضیحات دوستان نمیدونم چیکار کنم
نمیدونم استفاده کنم یا نه؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
0
1
واقعا چی درسته؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
1
1
سلام

آقای آرمین ممنون از لینک ولی
روغن کنجد تصفیه نشده رو زده 177 درجه سانتیگراد
روغن کنجد نیمه تصفیه شده رو زده 232 درجه سانتیگراد
متاسفانه دولت باید به فکر سلامتی مردم باشه که نیست .
بدون آزمایشات شیمیایی چطور بفهمیم کی راست میگه .
مرگ بر آمریکا
وحید
|
Finland
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
1
1
فقط روغن کنجد بروجرد آمدید بروجرد بخرید محشر است روغن کنجد واقعی در بروجرد است شک نکنید
پاسخ ها
مینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
اره ما هم از بروجرد میخریم. نمیدونم تصفیه میکنن یا نه.ولی اصلا بوی بد نداره.دقیقا بوی مطبوع کنجد. حالا نمیدونم برا مصرف طولانی خوبه یا نه...با این همه تظر مختلف ادم نمیدونه چی خوبه چی بد ولی قطعا اگه درست مصرف بشه از روغن شرکتی بهتره بنظرم..
دنیا
|
Germany
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
0
0
سلام
برین سایت دکتر روازاده(طب سنتی)...اونجا گفته که روغنی که از کنجد خام گرفته بشه برا مصرف خوراکی خوب نیس...و روغنی که از کنجد بو داده گرفته شده باشه خوب هستش...یعنی همون روغن ارده...شهرستان اردکان (یزد)....
بالایه 100 تولیدی سنتی محصولات کنجدی ازجمله حلوا ارده،ارده،روغن ارده داره.....بعضی تولیدی ها به همه جای ایران جنس مورد نظر مشتری رو ارسال میکنن....شماره یکیشون رو میدم خواستین میتونین زنگ.بزنید تا براتون بفرستن...ما خودمون از اونجا تهیه میکنیم...
09132548814
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
0
8
در مملكتي كه همه كارشناسند و هيچ مرجعي براي تاييد صلاحيتشان وجود خارجي ندارد ظاهرا بايد در مصرف همه چي توكل به خدا كرد واكر مريضي. لاعلاج گرفتيم حتما ميگن قسمت اين بود
سروش
|
Germany
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
9
متاسفانه آقای به اصطلاح دکتر روازاده خیلی .......... تشریف دارند و مطالب خنده دار زیاد مطرح میکنند.
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
4
اقا اینا همش بازیه - یه عده کارخونه دار متوسل شدن به اداره بهداشت و آمار غلط
هر چی دلتون میخاد روغن کنجد سنتی مصرف کنید - کی تا حالا دولت و اداره بهداشت به فکرمردم بوده - اینا میخان اون نفت خام یا همون روغن های صنعتیخودشون روبه خورد ملت بدن
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
0
1
با سلام به همه خوانندگان این پست. من فارق التحصیل رشته شیمی هستم. نتیجه کلی این که روغن کنجد خام ( که به روش سرد تهیه میشه و بدون تصفیه است) رو باید حتی الامکان خانگی و یا از یه تولید کننده معتبر تهیه نمود تا بدونید مواد اولیه مشکل دار نیست و در فرایند تولید هم از المنت گرمایی استفاده نمی کنند و دستگاه رو قبل از استفاده خوب استریل کردند و دوم این که این روغن باید زود مصرف شود و سوم اینکه برای سرخ کردن هم مناسب نیست اما در جایی که دما بالا 170 نره مشکلی نداره همچون برای پخت برنج و موارد مشابه. این هم آدرس یه سایت خارجی که خواص کنجد تصفیه نشده رو داده.
https://jonbarron.org/diet-and-nutrition/healthiest-cooking-oil-chart-smoke-points
من خودم به شخصه ترجیح میدم از این معجزه الهی به صورت هر چه بیشتر دست نخورده و دستکاری نشده استفاده کنم و خیلی نگران دغدغه های اداره استاندارد و یا برخی از تولید کنندگان صنعتی که رد پای اونها رو در مباحث بالا میشه دید،هم نیستم. هرچند بیراه هم نمیگند.
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
1
1
با سلام
هر چیزی که طبیعی باشد مفید است و چنانچه توسط بشر دستکاری شده باشد مضر و سرطان زا
روغن کنجد بکر طبیعی بوده و سرشار از آنتی اکسیدان می باشد در حالی که روغن های تسفیه شده تمام خواص خود را از دست می دهند. من چندین سال است که فقط روغن کنجد بکر استفاده می کنم. البته نه از این روغن های تولید در حضور مشتری چون روغن بشدت در برابر برخی عوامل که این مغازه ها رعایت نمی کنند آسیب پذیر است. به نظرم به سایت زیر سری بزنید اطلاعات خوبی بدست خواهید آورد.
http://www.coldoil.ir
ضمنا من به شخصه روغن کنجد مزرعه جنوبی استفاده می کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
پس خوبه اب تصفیه نشده طبیعی بخوریم که بشر دستکاری نکرده.
صبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
0
2
سلام
وای من این همه سایتا رو زیرو رو کردم بالاخره نفهمیدم کدوم روغن بهتره روغن ارده یا روغن کنجد که با پرس سرد تولید میشه هرکدوم یه چی میگن

واقعا باید چه کرد کاش یکی بود یه کم دقیق تر راهنمایی میکرد

مثلا اینجا در مورد عوارض روغن کنجد با پرس سرد گفته کاش در مورد روغن ارده کنجدم میگفتن

ممنون
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
0
کسی راجع به روغن کنجد فرابکر اطلاع داره ؟یه چیز فوق العاده و تصفیه شده ست.اگه کسی اطلاعاتی داره ازش حتما حتما بگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
0
0
همه مردم راگیج کردیدبنده سه ساله دارم روغن کنجدپرس سردمصرف میکنم توی یه مغازه تولید میشه پس ازتولیدسه مرحله ازکیسه های نخی آویزوان شده روغن تصفیه میشه که خیلی زمانبره بعدتحویل مشتری میشه آیااین روش تصفیه درسته.‌
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
1
روغن کنجد هر چی مضر باشه بهتر از این روغن های پر از پالم کارخانه ای هست اطمینان داشته باشید که اگر کوچکترین ایرادی وجود داشت جلوی فعالیت تولید کنندگان روغن کنجد گرفته میشد با آمدن روغن کنجد بازار روغن های کارخانه ای ضعیف شده و به خاطر همین عده ای قصد تخریب دارند. روغن کنجد و روغن زیتون از بهترین روغن ها هستن
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
2
6
سلام دوستان یکی از شگردهای دشمنان اینه تفرقه بنداز حکومت کن حالا که مردم هوشیار شده اند که روغنهای بازاری بعضیاشون از پالم است که از نفت خام وصنایع پتروشیمی گرفته میشود وبه گفته کارشناسان باید در صنعت صابون سازی از پالم استفاده شود. وحالاکه مردم رو به روغنهای طبیعی وسالم اورده انددنبال این هستن مردم را به شک بیندازند که روغن ارده بهتر است یا روغن کنجد. ومصرف کننده سردرگم شود ودوباره مردم رو بیاورند به روغنهای که اینهمه سکته وناباروری زوجها وبیماریهای... زیادنموده است سروران عزیز بنده تحقیق کرده ام بین این دو روغن از جهت کیفیت از جهت علمی اختلاف نظر وجود دارد . ولی خلاصه کلام اینه شما بین دو روغن خوب ،وخوبتر یکی را انتخاب میکنید نه بین دو گزینه مضر ومفید هستید . حالا کدامشان بهتر است مشخص نیست ولی گول روغن های بازاری که طبق امار از مواد مضر تهیه میشود را نخورید . این را تحقیق میدانی کردم که برای تهیه یک کیلو روغن تخمه افتابگردان حدود دستکم ۳کیلو تخمه افتابگردان نیاز است که اگر پایینترین قیمت بازار را حساب کنیم کیلوی ۷ هزار تومان میشود ۲۱ هزار تومان
شما از فروشگاه مواد غذای یک کیلو روغن افتابگردان را بالاترین قیمت می خرید ۸ هزار تومان حالا هزینه های تولید هم این روغن مانند کارگر ... دارد با یک حساب سر انگشتی مشخص میشود این روغن افتابگردان فقط عکس روی بطریش تخمه افتابگردان است...
حرف اخر چرا انسانهای قدیم عمرهای طولانی وصحت بدن داشتن به این جهت بود که از موادطبیعی استفاده میکردن حالا خودتان قضاوت کنید بین روغن کنجد از ارده یا کنجد بکر با پرس سرد باروغنهای کارخانه ای که برای تهیه روغن معلوم نیست از چه موادی استفاده می کنند .
سوال مهم کدام یک از ماها مستندی درمورد یک کارخانه روغن دیدیم که این روغنها مواد اولیه اش را با صداقت نشان دهد چیست؟؟؟ فقط با تبلیغات مردم را گمراه می کنند مثلا جدیداتلویزیون تبلیغ میکند روغن ...بدون پالم یعنی تاقبلش این پالم لعنتی را به خورد مردم میدادن والان چه بازی دوباره شروع کردن خدا می داند
ان شاءالله پایدارباشید و خداوند شرر دشمنان را بخودشان واگذارد که دشمنان با پروژه نفوذ حتی در تغذیه مردم دنبال این هستن که مردم با نشاط و سر زنده ایران عزیزرا به نسلی بیمار تبدیل کنند
پس پیش به سوی محصولات طبیعی وسالم
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
0
0
سلام روغن کنجد بکر برنزه میکنه علتشم اینه که نقطه دود پایینی دارد یا خواصشه نمیدونم. نقطه دود پایینی دارد و باید فک کنم زیرش باید کم باشه. عمل تصفیه اگر از هگزان استفاده نشده باشه روغنو غیر خوراکی نمیکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
0
0
به نام،
اون کسانی که بااطلاعات غلت ذهن مردم رو منحرف میکنند باید یه روزی جواب بدن،واین اطلاعات قطعا از سوی دشمنان این مرزوبوم وارد میشه البته یه عده ای به خاطر منفعتشون،مثلا همون تولید کنندگان روغن های صنعتی،،،و هم کیشانشون،امروز دشمن ما غذای مارو هدف گرفته،و با انواع دسیسه داره مردم رو گول میزنه،این چه قانونیه که میان انواع چیپس و پفک که باروغن ترانس بالا تولید میشه رو سیب سلامت میدن و روغنی که بیش از دویست سال پیش به شکل پرس سرد تولید میشده و مردم اون زمان سالم تر بودند رو میگه غیر خوراکی،هر ادم عاقلی میتونه پی به شیطنت این موضوع ببره،یکی هم مثل اقای روازاده که مردم یه جور دیگه روش حساب میکنن میاد میگه روغن ارده بهتره،،،اخه نمیدونم اقای روازاده رو با چند خریدن،از هفتاد هشتادسال پیش اومدن مزاج ما هارو با روغن های صنعتی تغییر دادن وامروز هم دارن به یه شکل دیگه ای سود میبرن،میگن روغن بکر خوب نیست،این یعنی جنگ باخدا،من یه خواهشی دارم از اون دسته دوستان که همینطور بی حساب حرف نزنند وحداقل یه تحقیق کوچولو قبل از انتشار بعضی اطلاعات داشته باشیم که خدایی نکرده فردا ظلمی که به مردم خوب این مملکت میشه ما دخیل نباشیم،و درپیشگاه خدای خودمون روسفید باشیم،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
2
3
هر چی که باشه خیلی از روغن های آشغال بازاربهتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
0
3
من بعنوان ي خانه دار از روغن كنجد بكر استفاده ميكنم ومثل خيليا معتقدم اينا هرچي كه به نفع جيبشونه حتي به ضرر سلامتي ملت ميگن خوبه وهر چي كه به ضرر جيبشونه حتي اگه مفيد باشه ميگن بده اينا تنها چيزي كه براشون مهم نيس سلامتي مردمه
روغن كنجد هر جور كه تهيه بشه باز چون طبيعيه بهتره
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
0
1
دوست عزیز روغن کنجد برای سرخ کردن کاملا مناسبه و از روغن های بازاری چندین برابر بهتره خواهشا هر مطلبی رو نشر ندید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
0
روغن کنجد فرا بکر پس چیست
حسین عمرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
دوستان من یه تولید کننده روغن کنجد هستم هر دو روغن کنجد و روغن ارده عالیه.هر کسی ... ۰۹۱۵خ۷۵۶۲۷۸
saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
1
اگر روغن کنجد به دلیل اینکه در مزارع افت کش استفاده می کنند باید تصفییه شده مصرف کنیم پس تکلیف کنجدهایی که روی نان ها مصرف میکنیم چه می شود پس باید بهداشت به نان های کنجد دار هم ایراد بگیرد.چون کنجدها سمی هستند .من شخصا حدس میزنم هشدار عدم مصرف روغن تصفیه نشده روغن بهانه ی کارخانه دارهایی هستند که متقاضی روغن های پالم دار شان کم شده است.در رابطه با دکتر روار زاده که می گوید روغن کنجد خام مصرف نکنید و از روغن ارده که همان کنجد بو داده است استفاده کنید .صحبت های ایشان در و دکانیست که مثلا میخاهد متفاوت باشد اگر کنجد رو بو دهیم مضراتش رفع می شود ما که خود روغن حرارت می بیند چه پس باید مضرات اش رفع شود.و اینکه روغن سیاهدانه و کرچک و .... به دلیل اینکه در معرض نور و هوا قرار میگیرن پس بنابراین همه ی روغن ها مضرند چه برای مصرف خوراکی چه موضعی.خیلی ابهامات وجود داره
کرمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
2
0
من یه چند وقت از کنجد فرابکر استفاده می کنم عالی اصلا وقتی باهاش غذا سرخ می کنم نمی سوزه اگر بعد از مثلا مرغ بخوام سیب زمینی سرخ کنم بوی قبلی را به بعدی نمی ده تجربه ۶ ماهه دارم
نسیم
|
Germany
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
1
سلام و عرض ادب
دوستان لطفا همه درباره یه موضوع نظر کارشناسی ندن که خواننده گیج بشه.بحث در این زمینه ها که به تخصص نیاز داره بهترا به اهل فن سپرده بشه.
روزا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
چه بگم منم قبلا استفاده کیکردم از روغن بکر بعد از چند ماه ازمایش کبد و کلیه دادم عالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
0
0
آییییییییییی منی ک مشکل معده دارم چ کنم؟؟؟ واقعا موندم چی خوبه چی بد و بخاطرهمین دوراهی فعلا روغنم همون آفتابگردانه چون منتظرتاییدبهترین روغنم و هنوز ی جواب درست ومشترک ازکسی دریافت نکردم...
محمد
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
2
دوستان هر کس روغن کنجد بکر خواست در خدمتم.
تهیه شده از کنجد افغانستان(بهترین کنجد برای روغن) دو بار بوجار شده
کیفیت تضمین شده
تولید کاملا خانگی
دستگاه رو هم قبل از شروع شستشو میدیم و خشک می کنیم.
در ضمن انواع روغن های دیگر هم موجود می باشد.
در خدمتیم
یا علی
محمد
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
0
آی دی تلگرام : @Simple1989
سمیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
1
آقای امین که میگی تحقیق میدانی کردی که چطور میشه یه کیلو روغنو میدن ۸ هزار تومان در حالی که تخمه آفتابگردان کیلویی ۲۱ هزار تومنه محض اطلاعتون اون قیمت آجیلی تخمه ست از اون تخمه آجیلی که روغن کشی نمیکنن از نوع تخمه آفتابگردانی استفاده میکنن که اصلا مغزی نداره و فقط به درد روغن کشی میخوره و قیمتی هم نداره امیدوارم توجیه شده باشید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
0
0
با سلام خدمت دوستان
واقعا متاسفم که اینجا کارخانه ها و تولیدیهای بزرگ که امپراتوری واسه خودشون تشکیل دادن حتی اگر سم هم تولید کنند میتونند تمام استاندارد ها و نشان های سازمان غذا و دارو رو کسب کنند و تبلیغات غیر واقعی خودشونو داشته باشند و جای خوب و بد رو عوض کنند دوستان گول روغن های پالم و سرطان زا و به غول خودشون بدون ترانس و غیره رو نخورید هیچکس دلش واسه مردم نمیسوزه و فقط دنیا دنیای سرمایه داریه به نظر من فقط چیز های طبیعی استفاده کنید که شفای تمام بیماریها در طبیعته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
0
0
اینا منافعشون در خطر هست همان زیتون روغن بک و تصفیه نشده که در خانها و روعن گیریها گرفته میشه خواصش بیشتره دکتر روازاده که میگن روغن ارده کنجد باید استفاده کرد خودشون تولید کننده روغن ارده کنجد هستند ارده کنجد هم از کنجد تهیه میشه خودتون کنجد با پوست تهیه کنید بدین روغن گیری روغنشا بگیرن روغن بکر و سالم بوشم عین خود کنجد هسست من خوم همیشه کارمه گول این از خدا بی خبرها کهمنافعشون در خطره نخورین
تارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
0
چقدر خوبه که الان تو اینترنت همه جیز رو میشه پیدا کرد. قبلا باید کلی میگشتیم تا کسی رو پیدا کنیم که بهمون چیزی یاد بده یا مثلا واسه لوله بازکنی برچسب ها رو زیر و رو میکردیم که آیا یه آدم مطمئن واس چاه بازکنی پیدا میشه یا نه ولی الان دیگه از شیر مرغ تا جون آدمیزاد تو اینترنت هست. از اطلاعات عمومی ساده گرفته تا انواع آموزش های فنی و... رو میشه از تو اینترنت پیدا کرد. مرسی از مطلبتون که بدردمون خورد.
دختر رشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
0
0
ب، اسم ،الله، من میرم روغن داتیس اگر پیدا کردماستفاده کنم شمام زیاد تو فکر چی خوبه چی بده نباشید فقط
بخورید و بیاشامید توی ایران مواد غذایی همه آفت کش
دارن از روغن نمیریم از آفت کش های شیمیایی ک ب محصولات میزنن خواهیم مرد یا دچار سرطانهای جدید میشیم خدا لعنت کنه
سازمان غذا و دارو رو ک سلامت مردم براش پشمع
نظر شما
ادامه