کد خبر: ۷۹۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رئیس کل دادگستری اردبیل در دیدار با مدیرکل دامپزشکی این استان گفت : تهدید علیه بهداشت عمومی پذیرفتنی نیست.

غلامعلی رضایی در جریان این دیدار که در محل دادگستری اردبیل انجام شد افزود : در این زمینه باهمکاری ارگانهای ذیربط نظیر دامپزشکی ، محیط زیست ، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که به نحوی با بهداشت عمومی جامعه سرو کار دارند ، تمام تلاش خود را در جهت ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه که در حقیقت خدمت به جامعه است به کار خواهیم بست .

وی گفت : امروزه  با توجه به صنعتی شدن پرورش دام و طیور و خروج آن از حالت سنتی زمانهای قبل تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه بسیار فراگیرو گسترده تر شده که در این راستا بایستی تلاش شود پیش بینی های لازم برای پیشگیری از تهدید علیه بهداشت عمومی انجام شود تا فرصت تخلف از سوء استفاده کنندگان بهداشت عمومی سلب گردد.

رضایی به نقش مهم دامپزشکی در سلامت دامها و به تبع آن تأمین امنیت غذایی و ارتباط مستقیم آن با سلامت انسانها تأکید کرد و افزود : دقت عمل بیشتر در این راستا افزایش سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه در نشست قضایی با قضات دادگستری استان موضوع تعیین شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی دامپزشکی را مطرح و موضوع را پیگیری خواهم نمود ، افزود : همچنین برای ایجاد وحدت رویه و رسیدن به نقطه نظر مشترک با قضات در صدور احکام و رأی صادره در اینگونه تخلفات ، اهمیت و حساسیت موضوع را با دادستانها و رؤسای دادگستری شهرستانها متذکر خواهم شد .

در این دیدار سرپرست اداره کل دامپزشکی اردبیل، دامپزشکی را یکی از ادارات مهم تاثیر گذار در بهداشت عمومی جامعه عنوان کرد و سلامت افراد جامعه را متأثر از سلامت جمعیت دامی دانست.

دکتر صادق صالحی از همکاری بسیار خوب دادگستری استان و مراجع قضایی در رسیدگی به تخلفات بهداشتی دامپزشکی که عامل بسیار مهمی در بازدارندگی جرائمی از قبیل کشتار غیر مجاز ،  جوجه ریزیها غیر مجاز که در برخی موارد توسط افراد فرصت طلب و سودجو بر خلاف موازین و ضوابط بهداشتی دامپزشکی انجام می گیرد ،  تقدیر و تشکر کرد .

وی به نقش مهم دادگستری استان در ساماندهی کشتارگاههای سنتی و تعطیلی برخی ازاین  کشتارگاهها اشاره کرد و خواستار تعیین شعبه ویژه رسیدگی به  تخلفات و جرائم بهداشتی دامپزشکی در راستای یکسان سازی احکام صادره شد.

دکتر صالحی اشرافیت کامل قاضی صادر کننده رأی به موضوع تخلفات ،  وحدت رویه و یکسان سازی احکام صادره ،  جلوگیری از ارجاع اینگونه پرونده ها به شعب متعدد دادگستری ،  اخذ نتیجه مطلوب در کوتاهترین زمان ممکن و بازدارندگی موثر را از مزایای تعیین شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه عنوان کرد.

راست به چپ : رضایی (رئیس کل دادگستری اردبیل) - دکتر صالحی (سرپرست اداره کل دامپزشکی اردبیل)

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
0
0
یک سری به قصابیهای شهرستانهای نیر ، نمین و سرعین بزنید و اگر فقط یک لاشه مهر دار دامپزشکی دیدید سلام مرا برسانید
محمود احمدی
|
-
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
0
0
تشکر ویزه از عوامل و رییس دادکستری هیر و دامپزشکی بابت ساماندهی ارالو و اطمینانی که ایجاد کر ده اند.
نظر شما
ادامه