کد خبر: ۷۸۸۱

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: هرگونه سهل‌انگاری شهرداران نسبت به بهداشت کشتارگاه‌ها عواقب زیان‌باری به دنبال دارد که موجب می‌شود، هزینه‌های درمانی مردم و میزان اقدامات پرهزینه دیگر از سوی دولت افزایش یابد.
دکتر غلامرضا زیدآبادی در نشست ساماندهی کشتارگاههای دام استان کرمان با اشاره به نقش کشتارگاه‌ها در بهداشت و سلامتی جامعه اظهار داشت: عدم رعایت موازین بهداشتی، عدم رفع ایرادات بهداشتی و حمل و نقل ناصحیح گوشت، خطری بالقوه در شیوع بیماری‌های مسری به ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تلقی می‌شود.
وی افزود: این عوامل منجر به افزایش بیماری‌هایی چون تب کریمه‌ کنگو، سیاه ‌زخم، تب کیو و ... می‌شود.
وی با توجه به ضرورت بازنگری در نگرش شهرداران به موضوع بهداشت و تعریف جدید از این مقوله تصریح کرد: هرگونه سهل‌انگاری در موضوع بهداشت کشتارگاه عواقب زیان‌باری به دنبال دارد که موجب می‌شود، هزینه‌های درمانی مردم و میزان اقدامات پرهزینه دیگر از سوی دولت افزایش یابد.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان مصرف محصولات بهداشتی و سالم را حق اولیه مردم دانست و اذعان داشت: کارشناسان بهداشتی دامپزشکی با حضور در کشتارگاه‌ها مانع از توزیع گوشت غیربهداشتی در جامعه می‌شوند اما محیط‌های نامناسب کشتارگاهی مانعی برای انجام اقدامات صحیح دامپزشکی است.
در این نشست شهرداران شهرستان‌های استان کرمان با اشاره به مشکلات اعتباری، خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای رفع ایرادهای موجود شدند و یکی از مشکلات اصلی را مشکل اعتبار اعلام کردند.
آنها با اشاره به اینکه بدون تردید بهداشتی کردن کشتارگاه‌ها کاهش هزینه‌های درمانی را در پی دارد در زمینه رفع ایرادهای موجود به ویژه مشکل خودرو و حمل و نقل و ضدعفونی مکرر کشتارگاه‌ها قول مساعد دادند.

 

 

نظر شما
ادامه